tisdag 31 augusti 2010

En till fin höstdag och första nattfrosten

lingon

Ja även idag har det varit otroligt fint väder ,men nu onsdag morgon  så hade vi frost på gräsmattan

Det har varit sol och 18 grader, rena sommarvädret

Så har jag fått knölen undersökt och det är tydligen så att det har blivit inkapslat blåmärket (en blödning)

Så det kan ta två veckor till innan det blir bra

För båda läkarna så var det första gången dom stött på det (båda rätt unga), i början trodde dom att det var en senknut Ganglion

Det har jag på handleden men det var det inte

Skönt att veta hur man ska sköta det i alla fall

Ni skull se rönnen här ute så full den är med bär , den är så vacker när solen lyser på den

På måndag börjar älgjakten

eagle-moose

6 kommentarer:

Corina sa...

Verkar bli mycket rönnbär i år. Rönnarna här börjar bli allt vackrare.
Jo nu startar älgjakten snart. Då blir man änka på helgerna :)

"Bettan" sa...

Vad glad jag blir för att du har sökt för din knöl! Om du visste va jag har varit bekymrad över den :(.

Nu hoppas vi att den läker ut snabbt & att du ska slippa ha ont osv.

Jajjamen, nu drar jakten igång igen.
Önskar dig en underbar helg m.m.
Kramis Bettan

Marketta sa...

Jaha, så då skall du sitta och oroa dig för Tindra igen. Eller det kanske inte är lika farligt i år som förra året när hon var ute för första gången.

Jag vill inte ha höst än, ännu mindre nån frost. Tycker inte jag fått njuta tillräckligt av sommaren.

Kramizzar
Marketta

Sylvia sa...

Skönt att det var något som är övergående med foten och hoppas att den snart ska bli bra.
Vi har en rönn utanför vårt hus och den är sä prunkande full med rönnbär...tolkar det som om det blir en sträng vinter enligt sägnen.
Så jättefin animering du gjort.
Jag har nästan glömt bort hur man gör.
Lycka till med älgjakten och ha en fin helg.
kram Sylvia.

Paula sa...

Hej! Ni har varmare än vi har, men det kan du gott ha! Jag trivs när det inte är varmare än 15...
Älgjakten ja, våra jyckar älskar att gnaga på älgben, råa, men från nöt är dom inte så intresserade, dofterna är väl inte lika härliga förstår jag. Jag gör hundmaten själv men ger också torrfoder så dom säkert får i sig alla nödvändiga vitaminer.
Nu blir det flytt nästa vecka, så det blir åter en paus i bloggeriet
Kram från pörtet

Kicki sa...

Vad skönt att det inte var nåt allvarligt med foten.
Nu är det verkligen höst när älgjakten börjar. Hos oss dröjer det yttterligare en månad innan den kör igång och man får hålla sig borta från skogen. Till dess plockar vi svamp så gott som dagligen.
Kram