måndag 30 augusti 2010

Solig höstdag

Det är en riktigt solig och fin höstdag idag

Jag har gått en promenad med stavarna  och jag ser att lingonen lyser så röda och fina nu

Igår var granne och jag på en konsert med norrbottens ungdomar och så duktiga dom är

Här hemma så är nu frysarna avfrostade vi får se om det blir någon älg

De har ju minskat ordentligt

Tidigare såg man dom efter vägen ofta men det är mera sällan nu

Jag försöker också att ner i vikt enligt GI metoden ,mindre kolhydrater som bröd socker osv.

Ja när jag inte kan gå lika långt som jag gjort tidigare så är det svårt att hålla vikten

Knölen under foten har inte gett med sig ,undrar om de tär en senknut eller ganglion som det väl heter jag har en på handleden också

Men den gör inte  ont längre att gå på så det ger sig väl med tiden

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!

Här har det också varit soligt och fint tills nu. Det small till med några åskknallar och så började det regna hej vilt, så vi som var ute i trädgården och rustade fick fly in.

Vilka duktiga ungdomar!!!!

Kram Ingrid

"Bettan" sa...

Hej vännen!

Tycker nog allt att du ska kolla upp den däringa knölen du har under foten. Även om den inte gör ont, så är det ju inget som du ska ha där.

Önskar dig en god natts sömn & fin kommande morgondag!
Kram Bettan

Inger Maryissa sa...

Jo, hösten kan vara ljuvlig och hoppas den blir en lång och fin sådan.
och härligt med lingon...
Det där med att gå ner i vikt är knepigt....skulle själv behöva det..
Hoppas din fot mår bättre snart
Kram

Kerstin sa...

Duktiga ungdommar! Vi hade solsken ända tills jag åkte från Affären. Då brakade det loss rejält. Janne hade just hängt ut tvätt från källaren.
Så det är snart dags för jakten igen, då blir du ensam hemma, utan hund och allt.
Vikten, ja det är en dilemma, jag har gått upp massor sedan jag började med kortisonet, svårt, jag vill inte sluta med det heller men vill inte vara en tjockis. Undrar om GI skulle hjälpa? Ska kanske ta och kika på det

Kicki sa...

Skönt ändå att knölen inte gör ont, men nog borde du kolla upp det. Jag har också opererat bort en senknut på handen i min undom, men den hade jag ont av.
Är lingonen klara redan uppe hos er. Jag har börjat plocka lite, men de är inte klara rakt av, man får skumma lite.
Tyvärr är det attans ont om blåbär.
Kram