lördag 3 juli 2010

Marknad i Storsund

blombild

Idag har vi varit på marknad i Storsund

Om det kan du läsa här och se bilder

Vädret har varit underbart vackert och sommaren är här nu på riktigt

Ikväll har vi grillat köttfärs biffar och det blev riktigt gott

En med mindre kryddning till Tindra hon lät sig väl smaka

Älgkött är ju magert och vi har inte vågat testa tidigare men det gick bra

Det fastnade en aning på grillgallret så vi ska testa att grilla en aning längre nästa gång kanske linda bacon runt det

Har någon testat så ge gärna tips

I morgon blir det ett besök på kyrkmarknaden ,undra rom det finns kringlor att köpa det som är så gott 

Men det brukar bli plastpåsar, lite korv och om jag hittar blommor 

Ja vi får se vad det blir för fynd

Men nu ska jag strax ta in mina burfåglar som sitter ute

Ha en trevlig söndag  

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Att linda in köttfärs i Bacon låter gott, själv har jag inte grillat köttfärs mera än på rillspett tillsammans med annat. Vilken härlig marknad, den valpen var för söt. Att jag då alltid ska bli valpsugen när jag ser såna små????

Anonym sa...

Pst. Sätt gärna in länken och ragga röster.
Då får min grupp lite gratisreklam på köpet -:)
Kerstin

Viktoria sa...

Hejsan Astrid!
Måste ju hälsa på dig :-)
Kyrkmarknaden låter spännande och då tänker jag på broderier och virkat :-)
Ha en bra sommar!
Men vi hörs lite då och då :-)
Förresten, så fin bloggen är.

Ingrid sa...

Vilken trevlig marknad ni varit på! Här börjar Almedalsveckan idag och det är väl det närmaste marknad vi kommer den här tiden på året. Vi ska till Visby på torsdag,få se om det blir någon sväng ner och titta på politikerna. Förra sommaren höll Gudrun Schyman ett anförande när jag var där.

Här är soligt och varmt som bara den idag. Hoppad ni har en riktigt fin söndag ni också!

Kram Ingrid