söndag 4 juli 2010

Kyrkmarknad i Öjebyn

Det första jag gjorde i morse sedan jag fått av mig särken var att ta en cykeltur

Gubben hade redan varit ute på en cykeltur med Tindra

Det var så skönt och från fotbollsplanen hördes hurra rop

14 nationer har spelat denna helg och det har också spelats nattetid

Jag hoppas att dom hann avsluta innan åskan brakade loss

Jag satt och njöt av åskan på altan , första riktiga åskan för mig denna sommar

Det är ett skådespel som jag inte vill missa

Men det fräste av blixten och small samtidigt uppe vid kyrkan så där slog den nog ner

Vi bor väldigt nära

Så har vi varit på kyrkmarknad och när vi kom dit så var det väldig lite människor där

Många av stånden var tomma och det såg lite konstigt ut

Men så hör jag en  säljare som säger vi får inte börja sälja före tolv

Aha vi var nästan en timme för tidigt

Men vi satt oss på en bänk och då kom ett par vi känner så tiden gick fort

De bjöd också på kaffe och våfflor , det var supergott , vilken tur att vi åkte för tidigt

Ett par till satte sig vi vårat bord och dom hade en Portugisisk Vattenhund som var väldigt fin, som lade sitt huvud på mina fötter

Det kändes väldigt skönt, nästan som hemma

På marknaden så köpte jag lite blommor, en Dahlia och ……hette det Prickflox , jo den hette så

Ikväll har vi ätit potatismos och fisk med räksås

Det var som trådar i potatisen men tack och lov så försvann det när jag vispade

På kyrkmarknaden så träffade jag en bekant och är med i grupp som heter Nalta Art

Så vackra tavlor dom hade målat

Min bekanting gör tavlor av t.ex äggskal spik osv.. och målar ,hon återanvänder mycket i sin konst

Hon har också sytt en väska av omslaget till kaffepaket som är supersnygg

Men nu lyser solen så nu blir det en stund på altan med min stickning

Jag är med i en tävling också

Skapa en tavla med pelargon

2 kommentarer:

Paula sa...

Jag älskar också åskväder, oväder överhuvudtaget. Något riktigt åskväder har vi inte haft i sommar, däremot tidigt i våras! Ja vi har vedeldning i huset, en stor grej i källaren, alltså inte via köksspisen. Den går att ladda på ordentligt så man slipper fylla på hela tiden som vi fick göra i Säfsen. Men visst blir det lite merjobb, men det har gubben allt tid med!
Lite svalare väder idag, det tackar jag speciellt för, har inte sovit på ett par dygn nu.
Kramen

Kerstin sa...

Jag tycker oxå om att titta på åskans fyrverkeri. Det mäktigaste jag varit med om var att sitta i växthuset och se upp mot taket när blixtarna ljungade. Ännu har ingen åska gått över här, trots att det är så varmt nu. Sjön var 25 grader i dag så vi badar både jag å hundar. Tänk vilken tur vi hade som hamnade här!
Någon marknad har inte jag kommit på än, orkade inte åka dit när det var i Karmansbo så vi har det äventyret kvar till nästa år