söndag 6 juni 2010

Sommaren gör en paus


Ja sommaren gör verkligen en paus
Det som började så bra i Maj när snön försvann det har bytts till kyla
Det håller sig runt 12 grader och att rensa i rabatterna känns inte kul då
Men jag måste ta itu med det för annars hinner det väl  bli höst
Det konstiga är att det känns kallast så länge jag sitter inne
När jag väl kommit mig ut så känns det inte så kyligt
men igår så gick det inte det kom regn och hagelskurar lite då och då
Vi tog en tur med bilen på eftermiddagen och stannade i Svensbyn
Dom har gjort i ordning ett rastställe där det är jättefint med forsande vatten , grillplats och bänkar
Jag har sett att många står där med husvagnar sommartid
Tindra hoppar alltid direkt upp på bordet av någon underlig anledning
Men när hon var ung så tränade jag lite av typ agility med henne och det tyckte hon var så kul att nu vill hon nog gärna återuppleva det  känns det som



Liljekonvaljer som brukar var utslagna till skolavslutningen har inte blommat än även om det är på gång
Sedan åkte vi hem och grillade älgentrecote och jag gjorde strips och hummus till

  

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Hoppas ni får en fin dag idag och att solen och värmen snart kommer tillbaka. Jag såg på TV att det är polarluft som ska ligga över norra delarna av landet ett tag nu.

Här är det en riktigt fin dag, lite kyligt i vinden, men njutbart att vara ute i alla fall.

Kram Ingrid

Kicki sa...

Det var väl synd att vädret skulle slå om på det viset. Här blommar liljekonvaljerna för fullt, börjar t.o.m. blomma över.
Det är synd att det går så fort, regnet först och värmen på det har gjort att allt växer så otroligt. Jag tror att midsommarblomstrena kommer att vara helt överblommade till midsommar.
Vi åker till Skåne på tisdag, ska bli kul att se hur växtligheten är där.

Kram Kicki