onsdag 9 juni 2010

FJÄLLBJÖRKENS VARDAG

Sommarlov

Ja nu är sommarlovet på gång det märks överallt

Mest kanske för att jag bor vid kyrkan och skolbarnen kommer i grupper och det är skratt och glädje

Jag känner att jag blir allt latare vid datorn också , bloggar allt mindre

Men är det sol så vill jag var ute i trädgården och gräva 

En sak som är bra att blogga med är Windows Live Writer

Men…..allt sparas på den egna hårdisken och det blir nog rätt mycket till slut om man har mycket  bilder

Jag upptäckte av en slump mappen med det jag bloggat

Jag är inte helt säker på att foton ligger där

Men den är bra så jag fortsätter ,jag testade sist på det gamla viset men det blir inte bra alls

Ja nu är sommaren på gång även om den är kall

Allt blommar av vår och försommarblommar

Jag har också en Klivia förutom orkidéerna som blommar inne

Mitt i allt så har vi en hund som älskar att lukta på gräset och var med oss på baksidan

Hon älskar verkligen att vara där

tindra tindr

Hon är också tyst när folk passerar men kan skälla som en galning på vissa hundar

Men jag lämnar henne aldrig ensam där

Inne så har jag en Risfågel som fått flytta in på pensionärshemmet för den klarar inte att bo med dom yngre har jag märkt

När dom flaxar allt för mycket så tappar gamlingen greppet och ramlar i burgolvet .annars är den helt ok

ris

Men så här blev det bra ,i får väl se hur det blir om det blir ättestupan till sist

Men hon äter och dricker friskt och fjäderdräkten är jättefin

8 kommentarer:

Paula sa...

Det är väl klart att du ska prioritera att gräva i rabatterna, fattas bara annat! Sen kommer en lång dyster mörk tid då vi kurar ihop oss inomhus och har datorn som bästa kompis! Jag tar aldrig med laptopen när vi är ute med vagnen,. då ska vi bara vara lediga!
Svalt här också nu, fast det utlovade regnet har vi inte sett till. Jag tycker det är bra med lite pauser i vädret då och då, annars blommar allt så fort över...
Kram från pörtet

Ingrid sa...

Rabatterna och utelivet måste komma i första hand. Häcka vid datorn kan vi göra när det är regn och rusk.

Så mycket fina blommor du har på gång nu. Jag ser att dina rabarberblommor ser rosa ut, mina är vita och idag har jag faktiskt tagit bort blomstänglarna som var flera meter höga. Egentligen skulle hela plantan tas bort och ersättas med någon ny sort som inte är så syrerik. Den vi har får gröna, vansinnigt sura stänglar.

Tack för dina kommenatarer hos mig och ha en fin fortsättning på veckan!

Kram Ingrid

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan..Jag kommer att åka upp på måndag v-25..har lite att pyssla med veckan som kommer här hemma.
Klart du ska vara ute när det är bra väder..Haé Kram.

Inger Maryissa sa...

Ja, nu är sommarlovet på gång och märker det här också.
Vilket fint bildcollage av de söta blommorna du har här.
Så ljuvligt det är nu när alla sommarblommor kommer alltmer.
Skulle gärna vilja stanna tiden nu så sommaren inte går alltför fort.

Det låter intressant med Windows Live Writer....
ska kanske kolla lite...blir lite nyfiken.
Imorgon planerar jag att avinstallera mitt gamla antivirus och säkerhetsprogram McAffe
och installera Telia Säker Surf istället.
Håll tummarna för att det går bra.
Ha det så gott
Kram

Grafik Bettan sa...

Känner det samma med datan/bloggen Hemsidan ja allt... Jag sitter där & knåpar när jag har tid å lust helt enkelt. Vill inte ha ngt måste, å hälst inte nu under sommaren =)

Leffe slutade 2:a ring igår & mina 2 andra slutar på tisdag, Stefan ska på bal på måndag kväll då han lämnar grundskolan. Robin börjar 7:an.... Ja du Astrid....f-n va tiden den rusar iväg...

Önskar dig en underbar helg.
Kram Bettan

Sylvia sa...

Visst måste vi ta vara på den här vackra årstiden och pyssla med blommor och rabatter. Sommaren är alldeles för kort, så ut och njut. Så många vackra blomster du har.

Jag gillar Writer som är kanon att skriva i men det är som du säger det verkar som allt sparas på datorn också. Har försökt ta bort inlägg men det verkar som att då försvinner inläggen i bloggen också?
Ha det gott i helgen.
Kram Sylvia

Kerstin sa...

Det blir samma här, datorn kommer i andra hand men idag är det busväder så jag har tid att blogga -:)
Lustigt det du skriver om Tindra, Rozz är lika dan. Han kan ligga med nosen nerborrad i gräset man hör bara ibland hur han pustande släpper ut luften -:)
Windovs Writer har jag inte brytt mig om att testa, undrar om det fukar på bloggplatsen? Så du lägger in bilder där med? Jag har ju lite problem med modemet som kopplar ur och då försvinner ju det jag skrivit om jag inte sparat det i anteckningar som jag brukar glömma att göra ibland

Farfar-Hebbe sa...

Oki,,jag åker upp i början på nästa vecka,skönt att höra att det är som det ska i Ormsjö..Haé Kram.