tisdag 15 juni 2010

Mygg och Myrorna

Idag har det varit lite blandväder och då trivs myggen men inte jag

Sedan på em.. då tittade solen fram och då gick det att sitta ute utan att bli biten

Idag har jag vi med lite prylar till Myrorna, böcker cd skivor osv..

Myrorna har gjort en omstart här så nu samlar dom  in för att starta upp försäljning till hösten

Vi har också varit till sommarstugan och städat under helgen en tur på 80 mil tur och retur

En TV åkte i golvet så det måste vi nog fixa en ny

stugan

Här har vi gjort klart i bastun/sovstugan , ett större bord måste vi köpa

Maken har fixat den under somrarna 

Jag har sytt Ernst gardiner, bara krokar och ringar och en käpp

bastu

Rensat ogräs och såg att Rosenrot blommade och styvmorsvioler

rosenr violer

Då kunde vi också gratta min systerson som fyllde 50 år i lördags

Här låser maken dörren för färd hemåt

hemat tindr

På vägen där maken en gång sett en björn så tvärbromsade en bil in , jag undrar vad som såg

Det var vackert längs vägen  och grönskan är ju som finast nu

fint

Så körde vi in till Umeå och hälsade på hos dottern

sofie elis

Hon höll på med att vaxa bilen

I morgon blir det en tur till ögonkliniken för koll av ögontrycket

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju så himla mysigt där.! Jag saknar att fira påsken där, det var nåt alldeles speciellt. Väldigt svårslaget. : )) Mia P

Ingrid sa...

Det var ingen dålig utflykt ni gjort. Du vet vilka avstånd vi rör oss med på Gotland - 80 mil - det är oerhört mycket!

Vilken otur med TV:n. Jag har inte fått till det med någon ny TV till "brandrummet", men det kommer väl. På sommaren är man inte så TV-beroende.

Ha en fin onsdag!
Kram Ingrid

"Lillagul" sa...

Tjenixen !
Ja ni har långa avstånd där uppe i norr :)
Mysigt ni verkar få det i stugan :)
Otur att TV:n åkte i golvet.
Ni verkar minsann haft fint väder , det kan man inte säga att vi hade på Sweden Rock festivalen precis. Solen sken nog sammanlagt 4 timmar onsd-söndag.
Tackar för kommentaren på min avåkning.
Har fått brev från försäkringsbolaget om hur mycket vi blir erbjudna för bilen och det var inte mycket att hurra för precis :(
Ha det gott !

Kerstin sa...

Synd på tvn, men så fint ni har det i stugan. Jag blev lite snopen att se en väg med elbelysning utanför. Har trott att stugan låg ensligt på fjället. Du har ju berättat om björnar där-:)
Så fin Tindra är, jag var bara tvungen klicka för stor bild. Jag visade min bilden på erat staket, han tyckte det var snyggt. Vi håller just på pratar om staket efter en ny rymning här.