söndag 18 april 2010

Umeå resa

Idag har vi varit en sväng till Umeå en resa på dryga 40 mil

Det har tinat bort rätt mycket nu längs vägen och vi har nog mycket mer snö i Piteå än övriga Norrland som det verkar

För här är det mycket mindre

vagen vagen2

Det var mycket tranor och svanar längs vägen även tofsvipa

Tyvärr  så blev fotot dåligt för jag försökte zooma och när bilen rör sig så är det inte så lätt

trana2 trana

Det pirrade av lycka när jag såg dom för nu är våren verkligen här

När vi åkte hem så dansade dom också och då hade det samlats mycket fåglar

Vi hade däck med oss till dottern som skulle bytas

Här står dottern i kö för att hämta luft för att fylla däcken

umeaapril2010 009 

Här sitter vovvarna och väntar våran gråhund och dotterns Perro

umeaapril2010 012

Sedan så åkte vi hem med hundarna efter promenaden och därefter åkte vi till stan och åt sushi . Det var så supergott

Jag är urusel på att äta med pinnar så jag fick en specialare med gummisnodd

Sedan åkte vi iväg till en affär som jag nu glömt namnet på och såg denna häftiga tvättmaskin kombinerat med tvättho

umeaapril2010 013 Rätt så häftig färg också

Efter det så åkte vi hem till dottern och drack kaffe och fikade

Sedan så bar det av hemåt, vi såg moln som var konstigt svarta. Lite trådigt neråt på något sätt

umeaapril2010 014

Vi brukar stanna på halva vägen och vila men den här årstiden är det skräpigt och inte så kul 

Maken var in på toan och den var visst jätteäcklig

umeaapril2010 018

Här närmar vi oss Skellefteå där vi bott ett år .

umeaapril2010 021

Byskeälven och nu är vi snart hemma en dryg halvtimme kvar

umeaapril2010 025 umeaapril2010 024

Jävre där man tillverkat fyrar under´lång tid

umeaapril2010 028

Ja nu är jag hemma trött efter en trevlig dag ,dags att hoppa i sängen

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

:) skönt attd et gick bra att åka hem! och TACK för att ni kom :) :) kramkram

Corina sa...

Tar sin tid att åka 40 mil men som norrlänning blir man ju luttrad :) Var det Ok på Ålidhem på bilden ? Bara lite nyfiken eftersom Umeå är ju min hemstad :))
Rosa tvättmaskin, mja tror nog jag står över .......man blir nog rätt fort less på färgen,var ni på Media Markt ?

Kram !

"Bettan" sa...

Ha ha ha oj en sådan resa ni har varit ute på.
Jätte fina bilder du bjuder på trotts att bilen den är i rullning.

Kramar i mängder!
/Bettan

Kerstin sa...

Vilken trevlig resa ni gjorde, måste tagit en heldag! Skäms nästan, vi gnäller över den långa vägen vi ska åka i morgon till Västerås, ca 12 mil.
Fina kort, tänk att få se Trandans! Din kamera verkar bra om du tagit dessa kort under bilens rörelse. Får du tips på ny kamera så är jag nyfiken. Jag såg inne på grafikgruppen att du efterlyste tips.
Ja, jag har haft tur att hamna på 2 ställen med fantastisk natur -:)

Paula sa...

Hej! Korsord ja, det är kul, jag köper varje vecka Aftonbladets korsordsbilaga o brukar lösa allt annat än svåra krysset. Ibland kan jag få ihop hälften där, aldrig mer. Gubben löser inte men brukar få lite sportfrågor av mig...
Du är inte kvar som granne men det är din dotter. Men jag kan säkert gå in o ta bort henne själv. Har du slutat med alla spel eller har du börjat med nya Treasure Isle? Jag håller fast vid principen ett spel, nu har jag läst att Farmville II lanseras den 4 juli.
Den rosa tvättmaskinen ville dottern ha för någon månad sen, haha, tur hon saknade kontanter...
Kram

Ingrid sa...

Vilket härligt reportage från er resa!

Den där tranan blev ju ganska bra ändå. Jag tycker att det är jättesvårt att få bra bilder när man zoomar.

Tvättmaskinen var verkligen häftig!

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram Ingrid