lördag 17 april 2010

Solen ler

var 001

Ja även idag så lyser solen

Jag har städat så jag har tröttnat men nu är det bara tvättstugan och ett sovrum kvar

Det får bli nya tag till veckan

Gubben och jag har börjat lösa korsord och det är ju banne mig riktigt kul

Jag såg i dagens tidning en kvinna som var på väg hem från USA och mellanlandade i Paris sedan fick dom inte fortsätta

Förutom att bagaget var borta så trivdes hon i Paris

Vi människor kan göra mycket men när det gäller naturens krafter då är vi svaga

Jag såg från jordbävningen i går kväll det fanns ju inte ett enda hus som var intakt

Jag brukar se halv åtta hos mig, men jag blev besviken i torsdags när en kvinna gav fyra poäng trots att hon tyckte det var gott 

För att själv få bra poäng, grrrrr säger jag

Tindra haltar inte längre, så nu verkar det ha läkt vad hon nu hade lycktas skada sig med

Är det någon som bytt till Opera som webbläsare, jag  såg att den fått bästa omdömet i tidningen PC för alla

Dom har satsat på snabbhet , jag tycker nog att IE är en aning seg och Adobe flash stänger ner för mig väldigt ofta

Jag har 64 bit och läste någonstans att det inte fungerar så bra än ??

Grannens barnbarn har spelat in en cd skiva och även skrivit texten själv ,kul måste jag säga och Lycka Till

6 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Här lyser också solen även idag, även om det är lite disigt.
Ja, när det gäller naturens krafter så kan vi människor inte göra någonting.
Och oj, så mycket problem askan från vulkanen på Island har ställt till med.
Undrar vad som kommer att hända om detta pågår länge...

Skönt att Tindras ben har läkt bra och slipper halta längre.

Nej jag har inte bytt till någon annan Webbläsare utan fortsätter nog med mitt IE 8.

Ha en fin dag
Kramar

Marketta sa...

Jag har inte provat det. Men jag har även Firefox, ibland har inte vissa saker fungerat för mig i IE så då har jag öppnat Firefox istället.

Se till nu att hålla koll på hur det är med askan. Är visst inte bra för människor, och definitivt inte för hundar att få i sig det.

Kramizzar
Marketta

Kicki sa...

Så du har börjat lösa korsord på "gamla dar", ja, det är aldrig för sent. Min gubbe har börjat i vinter att lösa korsord för första gången, han tycker också att det är kul. Jag löser korsord eller sudoki i etapper, ibland ingenting på långa tider, men då är det oftast för att tiden saknas, men annrs löser jag mest dagligen och har gjort det så länge jag kan minnas.
Du, jag håller med dig om tjejen i Halv 8 hos mig, jag blev fly förbannad. Hur kan man vara så egoistisk?
Skönt att höra att Tindra inte är halt längre.
Jolly bröt av en klo igår i jakt efter en katt, som satt på vår tomt när vi kom hem från promenaden. Jolly gjorde en rivstart Som "inte var av denna världen".
Kram/Kicki

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!

Visst är det kul att lösa korsord, men jag får sitta och pula med dem själv. DN-kryss och sudoku gör jag varje dag med lite varierande resultat, men som regel går det bra.

Jag hörde på radion att flyget i Kiruna har öppnat och att man planerar att flyga hem svenskar den vägen och sen får de ta sig vidare med buss, tåg och bil. Tänk vad ett vulkanutbrott kan ställa till det. Vi var i Visby idag och då såg vi ett flygplan, men det var bara ett litet plan som gick på låg höjd och där är det väl inte så farligt.

Jag använder IE som standard men har Firefox och Google Chrome också. Opera har jag aldrig testat.

Kul med de duktiga grannbarnen även om det väl inte var min typ av musik precis.

Ha en fin söndagskväll!
Kram Ingrid

"Lillagul" sa...

Här i söder så lyser solen också idag.
Den där Herrgårsdkycklingen var god , jag testlagade den igår och den fick betyget klart godkänt av min sambo :)
Det är otäckt med den där vulkanaskan ! Såg en dokumentär innan idag om hur ett vulkanutbrott på Island 1783 hade påverkat mer eller mindre hela Europa.Många hade dött av dom giftiga ask/svavelmolnen i England och Frankrike bla.
En jobbarkompis till mig har sin lillasyster fast på Island. Det var meningen att planet hon åkte med bara skulle mellanlanda på vägen från U.S.A men nu har vulkanutbrottet gjort att hon är fast där.
Skönt att Tindra inte haltar längre :)
Jag använder nästan helt uteslutande IE , men har Fire Fox också. Har inte testat Opera.
Ha en fortsatt trevlig söndag !
Kramiz

Kerstin sa...

Ja det här vulkanutbrottet har ställt till det verkligen. Alla verkar ha någon som sitter fast någonstans, jag har en systersonson. Så har vi Mailis, kommer hon hem i tid?
Skönt att Tindras ben läkt. Hoppas verkligen det är över nu!
Vi har haft riktigt Aprilväder i da, alla väderslag under en dag.
Jag har testat Firefox och Goggle crome men har återvänt till IE. Opera kanske kan vara något, jag har inte kommit så långt. IE har låst sig mycket förut men sista tiden tycker jag det gått bra. Men Opera ska ha bättre filtrering för virus vilket kan vara tryggt