söndag 14 mars 2010

Tindra inlåst i bilen

 

I morse åkte vi upp till Råneå för att hälsa på en bekant som har en valp

Solen sken och det var härligt en tur på 14 mil 

Väl framme så kommer valpen springande och vi går ut för att hälsa på den

Maken lämnar Tindra i bilen för att den skulle få hälsa på oss först och ta det lite lugnt

Då hör jag hur bilen låser sig och säger det till maken

Han tittar på mig och i hans ögon ser jag  panik, nycklarna ligger nämligen i bilen

Allt ligger där

Tindra ligger i sin bur så hon kan inte ha kommit åt någonting

Så vi lånade bilen hos den vi hälsade på och vände tillbaka till Piteå 14  för att hämta reservnycklarna 

Efter vägen började vi funder om reservnyckeln ev.. låg i bilen

Men nyckeln fanns hemma så vi snabbåt lite och vände om

Väl framme så låste vi upp bilen och släppte ut Tindra som verkade ha sovit

Vi blev också bjudna på god köttgryta och kaffe

Lite bilder från dagens bus med Tindra och valpen tre månader  som var jättesöt

valpenolle 007

valpenolle 008

valp

 

Den här bilden är så söt där valpen slickar Tindra , jag det är nog dags för en bättre kamera

Jag kan inte zooma in så jag har fått göra om bilden i mitt Psp program

valppuss

Så efter 56 mil så är jag rätt så trött ikväll

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag kan tänka mig att det blev panik. Det var väl kanske Tindra som kommit åt låsknappen på något sätt. Tur att det ordnade sig.

Bilderna på valpen och Tindra är ju jättefina.

Kram Ingrid

Astrid sa...

Nä hon ligger i en bur så hon kommer inte åt någon knapp

Marketta sa...

Ja, det är ju så det är med dagens bilar. Man får inte lämna kvar nycklarna när man tankar ens, för annars kan man bli stående där.

Söta dom var tillsammans valpen och Tindra.

Kramizzar
Marketta

Corina sa...

Jösses, jag förstår att denna extra vända tog på krafterna ! Som vanligt är det härligt med valpar i alla lägen :) Kram !

Sylvia sa...

Men det var ett riktigt äventyr ska jag säga. Så skönt att Tindra låg och sov inte blev orolig för det blev ju en stund innan ni kom åter.
Så jättefina bilder och den lille valpen är ju bara fööööör söt. Förstår du var utslagen efter 56 mil.
Ha det så gott!
kram Sylvia

Paula sa...

Nämen ingen liten tur hem o hämta nyckeln! Så är det där uppe, långa avstånd överallt. Tur det löste sig. Jag är så tokig så jag läser överallt, t-om när jag gödslar hos grannarna på Farmen, det tar tid att ladda upp farmerna, så då hinner jag läsa nån sida, haha
Kramen