onsdag 17 mars 2010

Flashback av våren

istapp 004 

Ja i dag kändes som att våren är på gång

Jag gick förbi en gård där det låg träd som skulle tas om hand för nästa vinters eldning , samtidigt som jag hörde talgoxens sång

Då kände jag att nu är det vår , som barn upplevde jag detta med ved många gånger

Tråkigt var ju att lasta in den i vedboden, åtminstone när man blev större och det ställdes mer krav 

Tindra och jag har varit på en sparktur och det var så soligt och fint

Jag har börjat lite smått att vårstäda tak och väggar , ta bort spindelnät

Igår så kunde inte min Risfågel stödja på ena benet , så jag fick sätta in vatten där hon satt

Hon kunde inte gripa runt sittpinnen heller 

Men idag så gör hon det så hon måste ju ha gjort sig illa på något sätt

Hon börjar bli gammal så det är väl som med oss människor, lättare att skada sig

Nåja nu ska jag betala räkningar, tänk att dom inte slutar komma

4 kommentarer:

irja sa...

Hej Astrid.....
Räkningar:Nej dom får man dras med hela livet....LER.... VÄLKOMMEN och titta in hos mig ....KRAM IA

Kicki sa...

Ja, visst är det härligt nu när man verkligen börjar känna att våren är på gång, trots att snön ligger meterdjup fortfarande på sina ställen.
Huvva för att låsa in nycklarna i bilen. Era avstånd där uppe räknas (som tur är) inte som våra. SÅ många mil för att hämta nyckeln, då hade väl jag brytit ihop.
Tur i eländet att det inte var sommarvarmt, med tanke på Tindra i bilen.

Kram Kicki

Astrid sa...

Irja jag kommer inte in om jag klickar på ditt namn. Hoppas att du läser det här

Ingrid sa...

Visst är det härligt nu när vårtecknen kommer slag i slag. Ännu har vi mycket snö, inte på vägarna, för de är bara, men annars. Längs stenfoten på huset har det dock töat bort och där har tulpaner och krokus och andra lökväxter börjat visa sig.

Jag har uppdaterat min vårteckensida på hemsidan och lagt in några foton där.

http://fotosidan.stenstugu.com
Veckans vårtecken/Vårtecken 2010

Kram Ingrid