lördag 13 mars 2010

Recept på muffins

Det här receptet har jag fått av vår granne , dom är riktigt goda

Det bästa är att dom ska vara i frysen tills man börjar med kaffet

Jag brukar använda dinkelmjöl jag tål det bättre än vetemjöl

Här är vädret vackert idag med sol och några grader kallt

♥♥♥♥♥♥

Chokladfrysmuffins

2 ägg

3 dl socker

100 gr smör

1 tsk vaniljsocker

1 krm salt

2 msk kakao

1 ½ dl mjöl

Fyllning :

100 gr margarin

4 msk socker

2 tsk idealmjöl

4 tsk kakao

1 dl grädde

1 dl mjölk

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker pösigt.

Smält smöret och blanda ner i äggsmeten, blanda övriga ingredienser

och vispa ner i smeten

Häll upp i muffinsformar, ca 1 stor msk i varje form.

Grädda i 15 minuter

Koka därefter ihop till fyllningen och låt koka i 1-2 minuter.

Rör hela tiden, det kokar lätt över och kan bränna fast i botten.

Låt svalna och häll i muffisarna.

Ställ muffisarna i frysen, tag fram 5 min innan servering

1 kommentar:

Viktoria sa...

Detta måste jag bara göra ikväll. Jag får besök imorgon av ett par som ska titta på sin valp.