söndag 3 januari 2010

Jul och nyår

Ja så har då även dottern åkt hem och nu börjar vardagen
Vi har nu haft julbesök i två veckor och hujedamej så tomt det blir
Tur att inte alla åkte samtidigt 
Men först kom makens bror och det gjorde han bakom min rygg
Det var nämlige så att jag skulle ta en promenad och han kom precis när jag gick på övergångs stället
Men han hade tänkt att han klarade sig
Men han han hade skottat gården innan jag kom tillbaka och jag hade lämnat nyckeln ute så det gick ju bra
På julafton kom dottern och hon hade haft rejält med snörök och dålig sikt
Så såg vi Kalle Anka trots avsaknad av barn
Ja vi åt oss mätta och delade ut en del julklappar men väntade med det mesta för vi skulle ju fira två julaftnar
På juldagen kom  sonen med familj
Så då blev det julklapssutdelning och lilla Isola fick träffa tomten
Hon tittade väldigt gärna bakom masken och satte sig i tomtens/pappas knä och såg lurig ut
Favoritjulklappen blev en kjol med trollspö från faster, kjolen satt på hela julen
När hon skulle genom kontrollen på Kallax så hade hon även på sig tillhörande vingar
I dessa var det ju ståltråd och det pep rejält, det var kul så hon gick en gång till
Men personalen bara log  åt den lilla ängeln med trollspö
Impe dim sade hon ofta (sim sala bim)
Kort kommer sedan
Dottern och sonhustrun fotade så jag gjorde inte det
Jag skulle kunna berätta mycket men så här ser våra barnbarn ut


















Oj jag höll på att glömma årt häftiga slut på året
Jag satt vi datorn och skulle gå på toa före tolvslaget och hörde hur det spolade
Eller rättare sagt sagt ett ljud jag inte kände igen
Så jag sprang upp men där var allt ok även inne i tvättstugan
Så jag säger till maken vad konstigt det låter som att det rinner vatten
Han rusar ut i garaget och när garageporten går upp så väller det ut vatten
Där har det gått sönder en bult intill  vattenkranen och han stänger av vattnet inne
Sedan börjar han skotta ut vatten med en snöföra
Ja det hela verkar ha gått bra men vi hann aldrig fira tolvsalget
Hundarna var lugna trots all uppståndelse med spring och smällare
Jag satte mig ner och såg Jan Malmsjö och Sofie låg vid mina fötter lugnt, -Tindra låg med frambenen i kors och väntade på husse i hallen

7 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Men vilken otur att bulten gick sönder intil vattenkranen i garaget, och ni inte fick fira tolvslaget.
Men önskar dig ett fint fortsatt nytt år 2010 som nyligen börjat.
Kramar

Paula sa...

Hihi, så nya året går i språkvårdens tecken! Inte illa, vi får vänta ett tag med de första orden från lill-Melissa...
Sibirien-kylan fortsätter, men det är så vitt och fint att jag står ut ändå. Än har jag kläder att palta på mig i lager på lager, bara dubbelhakorna som fryser därute.
Önskar dig god fortsättning på året, må det bli givande och roligt
Kramen

Kerstin sa...

Önskar dig en god fortsättning på 2010 och vad roligt att läsa o er lilla fe med vingarna. Förstår fullt ut att tullen log åt den lilla ängeln. Vilken otur, vattenläcka på nyårsafton. Tur i oturen att det var i garaget å hoppas det torkar upp riktigt och inte blev nåt förstört

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!
Så härligt att ha fått fira jul med barn och barnbarn. Men vilken otur att ni fick ösa vatten i stället för att fira tolvslaget. Det tur att du hörde det och att ni inte bara gick och la er.

Ha nu en riktigt god fortsättning på 2010.

Kram Ingrid

Sylvia sa...

Det var verkligen ett häftigt slut på året. Skönt att det gick att fixa så snart. Nu har ni väl en riktig vargavinter däruppe. Här är det 15 minusgrader idag och en kall nordlig vind så kallt har vi inte haft på flera år.
Det gäller att bulta på sig ordentligt innan man sticker ut näsan.
Kram och en trevlig Trettonhelg på dig! / Sylvia

Berit sa...

Gokväll Astrid!

Hos dig händer det saker verkligen, vattenkranar är inte att leka med.Tur att det fixade sig till slut.

Lilla Isola är ju bara för underbar och jag förstår tullen som inte kunde motstå henne.

Här har Nyårs varit lugnt och Hugo är en ganska cool liten vovve, men vill gärna jaga raketerna så då får det bli att sitta i matte och husses knä:-) tills allt är över.

God Fortsättning!
Kramar
Berit

"Bettan sa...

Hej kära "mor" & "far"!

Nu hoppas vi på ett riktigt gott kommande år. Vill bara tassa in & önska er alla en riktigt God fortsättning på det nay året & tacka för vännskapen som vi har haft under det gågna året.

Kramis Bettan "tösa"