måndag 18 januari 2010

Funderingar

















Helt plöstsligt så har jag upptäckt att expediter är mycket trevligare och pratar högre
Det kan väl aldrig var så att jag ses som äldre
Det är en ganska kul upptäckt
Jag minns själv när jag en dag inte kunde resa mig upp från knästående utan att ta  i med händerna hur gammal jag kände mig
Det här fotot hittade jag på stayfriend ett foto från en skolavslutning i åttan i mitten av 60-talet















Jag måste säga att jag totalt glömt vilka som gick i min klass , det är jag i orange klänning längst till vänster
Så har jag fått en vacker vän bild från Inger , tack själv


5 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Jag börjar också att upptäcka ett annorlunda bemötande från expediter och andra människor.
Och så ofta folk håller upp dörra för en nu... :-)
Så det är inte bara negativt med att bli lite äldre ;-)
Men problemet är att man inte hänger med sig själv riktigt....
jag känner mig ju samma som förut, åtminstone inombords...:-)
Så ibland kommer jag på mig själv att jag blir lite förvånad över dessa saker :-)
Mysigt med fotot från en skolavslutning du hittat.
jag har några sådana också kvar.
Ha det så gott
Kram

Eva Lindström sa...

Hej Astrid!
Ett stort tack för dina inlägg i min blogg. Jag har som sagt va flyttat och varit väldigt dålig på att uppdatera min blogg.
Men är lika glad varje gång när jag går in på den och upptäcker att någon skrivit i den.
Ang detta med expediter så tycker jag det är hemskt när jag har upptäckt att jag ska resa mig upp så tar det några steg innan jag kommit igång. DET gör mig orolig. Hmm säger jag bara.

Kramiz från Eva / Evlin

Paula sa...

Hej! Kul med gamla klassfoton! På en del av mina har jag på baksidan skrivit namnen, det är nog tur det...eftersom jag flyttade till Sverige tappade jag kontakten med mina klasskamrater, har försökt leta efter några på Facebook men utan att lyckas. De har väl bytt efternamn kan jag tro...
Kramen

margit sa...

Ja det är kul att titta på gamla fotografier..ibland så känne rman nästan inte igen sig själv...

Sylvia sa...

Det konstiga är att man känner sig inombords nästan precis likadan som man alltid har gjort. Det är det yttre som man inte riktigt hinner med att se själv att det förändras. I somras sa min son ...men mamma du har ju fått massor av rynkor...Det var en stor överraskning för honom.Ja, ålderdomen kommer smygande minsann.
Så kul att du lyckats hitta gamla skolkort från din skolklass.Så fin du är också:-) Jag har sökt men inte fått napp.
Ha det gott!
Kram