fredag 15 januari 2010

Tindra 2 År


Idag fyller Tindra två år.
Få se hur vi firar  det just nu knaprar hon i sig torrfoder
Nu kom stora rapen,jag  har aldrig hört en hund rapar som hon gör
Jag har kokt lever som jag skurit upp i bitar
När vi går på promenad så lägger jag det i trappen inne
Det gör att hon vill hem och jag kan släppa henne i slutet av promenaden för då är det leverbiten som hägrar
När jag släpper rusar hon som en kanonkula hemåt
Jag ä ju rädd att släppa henne ananrs för det finns så mycker rådjur och älg i skogen det är ju trots allt en jakthund
Det finns en nackdel med denna vovve och det är att hon är så glad i folk och vill så gärna pussa dom
Hon kan sitta lugnt tills dom ska klappa henne men då hoppar hon upp
På kvällen när jag sätter mig framför då vill hon hoppa upp i mitt knä och ofta så lägger hon sig på rygg för att bli kliad
Hon känns som en glad hund full av energi

7 kommentarer:

Mia P sa...

Oj vad tiden går fort är hon redan 2 år, jag som skulle se henne som valp.Nu måste jag verkligen ta mig i kragen o komma o hälsa på. Ha det bäst. kram mia p

Bodil sa...

Stort GRATTIS till vackra Tindra på två-års dagen.
Önskar er alla en riktigt fin helg.
Kram från Bodil

"Lillagul" sa...

Grattis i efterskott önskar jag och Sixten Tindra :)

Kerstin sa...

Grattis i efterskott.
Smart det där att ha godis som väntar hemma, ha, ha. Jag köpte en sån där liten burk med hundmat, tog en kaffesked med mig å gick på promenad, varje gång Rozz tänkte dra på spår kallade jag in och gav av burken. Det funkade!
Samma här, han ska oxå upp å pussas. Å slicka folk bakom örat.
Har börjar vela sitta (ligga på rygg i mitt knä) ser ut som en valross när han ligger där. Måste be Janne fota det snart

Ha en fin Söndag!

Sylvia sa...

Ett Grattis till Tindra!
Vilken underbart vacker och fin hund du har.Så kärvänlig och go och samtidigtne bra jakthund.
Ha en fin söndag!
Kram Sylvia

Corina sa...

Grattis till 2 åringen Tindra ! Mig skulle hon verkligen få pussa på, älskar blöta hundpussar :)

Marketta sa...

Grattis till Tindra!

Vi har också en som rapar här så det står härliga till, Clara. Har aldrig hört en hund rapa så mycket som hon gör :-o.

Kramizzar
Marketta