onsdag 2 december 2009

Vänskapsgåva och tallriksunderlägg

Ja idag har jag donat på med lite av varje
Började dagen med lite kaffe , jag hann upp före gubben för en gångs skull det händer inte ofta
Sedan kokade jag lite lingonsylt . Jag kokar färdigt innan jag rör i socker då blir det som gele, vi använder lingon till både kött och ja lite av varje
Det är min favorit i alla fall.
Något annat som jag tror jag är ensam om att gilla på hösten när vi är ute i skogen är kråkbär, min absoluta favorit är det
Men jag såg att japanerna fått upp ögonen för dessa också ,innehåller tydligen mycket antioxidanter
Så nu får jag gå ihop med nalle och slåss om dessa bär kanske, Björnen gillar dom också
Så åkte vi en sväng till stan för att köpa tallriksunderlägg och jag ville inte ha tyg,utan de som man kan torka av
Det finns nästan ingenstans nu , alla verkar vara i tyg
Sedan har jag bakat en kaka i långpanna
Måste ju hålla min vikt uppe :0)
Fy så svårt det är att hålla vikten när jag inte kan gå mina långturer
Röntgen visade ingen förändring i min rygg ,konstigt för jag är krokigare
Men röntgen är ju liggande och då sträcks jag ju ut
I morse hade vi minus en och nu är det betydligt kallare.
Jag blir så glad i sinnet när jag är ute på kvällen och himlen är så där vackert mörkt blå och månsken 
I snön glittrar det, och på himlen glittrar stjärnorna
Då när jag är ute med Tindra finns bara glädje
Ikväll ska jag se Bonde söker fru ett av mina favoritprogram
Vet inte vad det blir för mat ikväll,har inte riktigt bestämt mig än
Men jag älskar att titta in i kylskåpet och se vad jag kan fixa.

Så har jag fått en gåva av Susanne
Så jag sätter nog mig ikväll och gör lite vänskapsgåvor



Inga kommentarer: