torsdag 3 december 2009

Fått något jättefint




















Jag har fått en Award av Bodil som verkligen gladde mitt hjärta
Den kändes så personligt menad
Jag måste ärligen medge att jag för ett par månader sedan tänkte .
Ska jag sluta med min hemsida är det verkligen någon som läser mina kråkfötter
Så detta har gett mig en kick att fortsätta skriva
Kanske borde jag göra en sida med minnen från barndomen för som dottern säger det känns som att du levde på stenåldern om man jämför med många i din ålder
Kanske var det så ute i byarna att mycket av det gamla var kvar
Så du ser vad du ställer till med Bodil :0)
Idag är det minus elva ute och snö
Maken har åkt iväg på jobb,han jobbar deltid nu
Jag har också tagit influensasprutan och det var ingen kö den dagen
Jag fick inte ont och jag kunde inte se var sprutan var tagen på kvällen
Så har jag ringt till min doktor angående svaret på röntgen och det var ingen förändring
Att jag blir krokigare beror helt enkel på att jag har ont och kroppen håller sig undan det onda , så enkelt är det
Lutar jag åt "fel"  håll då knäar jag för det skär som knivar i ljumsken
Men bra att veta att jag inte är krokigare, då kan det ju gå över i alla fall

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Grattis Astrid till den fina utmärkelsen! Den är du verkligen värd. Visst ska du fortsätta med din hemsida och din blogg, de är så trevligt här hos dig.

Jag tror att det är värdefullt att vi äldre beskriver vår barn- och ungdom. Med det här mediet har vi ju helt andra möjligheter att dela med oss av våra erfarenheter än den äldre generationen.

Ha en riktigt fin dag!
Kram Ingrid

Paula sa...

Jag säger detsamma, du har en sån trivsam sida, alltid lika trevligt att kika in! Idén med en blogg om den gamla goda tiden är utmärkt, jag läser ju alla böcker jag kommer över som handlar om hur det var förr! Kanske beror det på att jag inte har några äldre släktingar som kan svara på mina frågor, det känns faktiskt tomt att ingen av den äldre generationer längre finns i livet.
Från tio kalla grader har det åter blivit mildare och dimmans grå bankar ligger över fälten...
Kramen

Bettan/Lövstugan sa...

GRATTIS! Vad roligt!
Vi var inte ut på skyltsöndagen även om det är trevligt nu så var det helt annorlunda när man var barn. Oj oj oj, visst minns jag, *suck* det var något stort. Mina barnbarn kan ibland fråga hur var det då på stenåldern, utan dator waw utan tv?

Min bror plockade kråkbär och gjorde juice som han kallade det. Det var bara att han stötte sönder bären och kokade upp dem utan vatten och då blev det juice... hihi. Åh gott var det.

Ha en härlig helg igen!
Stoor kram

Inger Maryissa sa...

Tyvärr har min hemsida kommit lite i skymundan p.g.a bloggen.
Men det är ju så roligt att blogga,
och speciellt på grund av den så trevliga och intressanta kommunikation det blir.
Och alla bloggvänner..
Håller på och funderar hur jag ska fortsätta att utforma min hemsida, ändringar osv.

Idag för några timmar sedan tog jag min spruta mot Svininfluensan, och än så länge känns det ok.

Så jobbigt det måste vara för dig att ha så ont i kroppen.
Det måste vara så jobbigt.
Och hoppas från mitt hjärta att det blir bättre.
Kramar

margit sa...

Hej Astrid! Nu läser jag i Din Blogg! du skall fortsätta!! Vi som är "över 60"... behöver också finnas ute på nätet, Bloggen..
Det är ju så trevligt att både läsa andras bloggar och att skriva själv också...
Kram och önskar dig en fin 2:a Advents helg! /Margit