onsdag 16 december 2009

Julkorv

Idag har gubben och jag likt drottningen och kungen gjort julkorv.
Det är inget vi brukar göra så det är spännande att se resultatet
Just nu är den på rökning
Vi har en liten el rök som vi brukar använda 
Men det är gubbens avdelning
Jag är dålig bloggbesökare just nu men ikväll ska jag göra en vandring runt hos er
Igår kväll satte jag in alla fina julhälsningar på hemsidan
Idag är det kallt (minus 15) och solen skiner eller nu har den snart lagt sig för natten
Den är inte uppe så lång stund nu,men tänk redan nästa vecka vänder det och vi går mot ljusare tider
Den är uppe mellan 9.46-13.13
Men det är riktigt julstämning ute med vit snö på träden och stjärnor som lyser så fint i alla fönster
Jag tyckte jag såg något rött skymta mellan träden idag, det kan ha varit tomten  

5 kommentarer:

margit sa...

Hej Astrid! Vad ni är dukktiga...gör julkorv, Detr måste vara ett "hästjobb",,,I helgen tänker min Lasse och jag baka lite och förbereda..Några av "julaftonsgästerna" Har också med sig lite när dom kommer till oss..
Önskar dig en bra/fim julförberedarvecka!!
Kram!/Margit

"Lillagul" sa...

Hej svejs !
Nu är jag här och kikar i din blogg :)
Har lagt till mig som följare här , hoppas du tycker det är OK ?
Huvva vad kallt ni har det !!!
Här är det bara - 0.7 grader , men vitt är här :)
Hoppas korven blir god !
Kramiz Camilla

Ingrid sa...

Så duktiga ni är som gör julkorv. Förr när vi var storthushåll och svärmor var i farten gjordes det massor av korv till jul. Vi gjorde fläskkorv, stekkorv och medvurst som vi körde till Roma med till ett rökeri. Nu köper jag korven i butiken och det går bra det med, men visst var det gott med det hemlagade.

Det låter ruskigt med 15 gr kallt, här är det bara -3 just nu och ännu har det inte börjat blåsa. Hoppas det inte blir så farligt.

Kram Ingrid

Corina sa...

Jisses, gör ni korv ! Det har jag inte varit med om sedan jag var liten. Kramis !

Bettan/Lövstugan sa...

Vad kul att ni gör korv! Det var evigheter sedan jag gjorde.
Jag är en väldigt dålig blobbbesökare nu när jag är så kraslig. Jag mår illa och bara tanken på mat kväljer mig.
Nä, jag har ännu inte sett något rött skymta förbi i skogen... hihi. Men snön ger en härlig julkänsla. Mysigt!

Ha en jättehärlig helg!
Stor kram