måndag 28 december 2009

God fortsättning

God fortsättning på det nya året
Julen har varit snöig kall och trevlig.Båda barnen hemma med familj/hund plus makens bror
Så har jag fått en ny dator i julklapp som jag håller på att försöka blir hemtam med
Tänk den alldeles tyst när jag sitter här
Men nu är det en del annat som jag ska installera som mitt grafikprogram, ftp osv för att kunna uppdatera hemsidan
Men mail programmet fungerar och det fungerar som outlook men jag tror inte det går att använda html men vi får se
Men det är så snabb så jag hinner ju knappt blinka ,min gamla har mesta tiden gått åt till att vänta
Lilla Isola är så mysig och glad
Nu pratar hon jättemycket och man får tänka på vad man säger
Hon hoppade från fåtöljen till soffan jämfota och ramlade ,jag blev rädd och sade helvete också
Då reser hon sig och säger helvete också
Så som sagt nu gäller det att vårda sitt språk


5 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Önskar dig också en god fortsättning.
Och tänk, snart är det ett nytt år igen.
Så fort tiden går.

Kan tänka mig du blev glad över att få en ny dator i julklapp.
och säkert skönt att den jobbar mycket snabbare.

Ja, man får nog tänka på sitt språk då de små liven ofta snabbt snappar upp allt de hör ;-)
Jätte-söta bilder på lilla Isola

Ha en fin fortsatt dag
Kramar

Carro sa...

Ja, snön har kommit i mängder under jul. Inte klokt att så mkt kan komma under så kort tid! Men man blir fort less att skotta..

Barn är underbara (?) i det avseende att dom snabbt som vinden snappar upp nya ord. Och hur många gånger har man inte fått sig ett gott skratt då barnet visar sin färdighet med ord, och de kommer i helt fel sammanhang/situation? =) Meen, vissa ord får man ju som vuxen börja passa då små-öronen är i närheten.

Snällt av din familj att ge en ny dator i julklapp. Ibland tycker man ju att man har en ny och fin dator, men i jämförelse med de i butik så är det nog ett fossil.. Går så fort att nytt blir gammalt i datorvärlden..

Kram på dig, och ha nu ett gott slut på detta år och en bra start på nästa!!

Ingrid sa...

Ha en god fortsättning på julen du också Astrid!

Jag sitter också och håller på att träna in mig på den lilla bärbara som jag vann. Den har en del finesser som jag inte haft på den gamla, men annars gäller det att flytta över och jag har fått in adressbok, kalender, hemsidan, foton och FTP. Men ännu återstår en del, men jag kommer nog att använda min stationära i första hand, den blev ju så himla bra när jag fick mer minne i den.

Ha det så gott Astrid!

Kram Ingrid

Köpings-Mailis sa...

God fortsättning Astrid!
Här ner i Köping har vi massor av sn och snö och alldeles för kallt
-18¤ Julen har varit trevlig ihop med nära och kära.Nu har jag bara slappardagar!
Kul med ny dator Astrid !det har du verkligen förtjänat!
Nyårskram från Mailis i Köping

Berit sa...

Hej Astrid!

Så härligt med ny dator, snäll tomte hos dig:-).

Lilla Isola är ju så söt och visst är dom snabba på att ta efter, vi har en liten kille här som numera hör allt han inte skall höra:-).

Jag önskar dig och familjen Ett Riktigt Gott Nytt År!

Kramar
Berit