onsdag 18 november 2009

Trasigt tangentbod

Jag känner att jag inte skrivit på länge i min blogg.
Jag har nu städat klart där uppe bland minnen, just nu håller jag på att duscha blommor och putsa fönster på insidan
Nu skulle det gå att putsa även ute för snön har försvunnit och det är plusgrader,men det är ju snart mörkt hela dygnet så varför ödsla sin energi på något som inte syns
Corina min favoritsaga var Bockarna Bruse också när jag var liten , den var ju så spännnande
Så har jag fått ett diplom i Psp Morro, när man gjort alla teman under veckorna så får man det
















Det har kommit mer gåvor men dessa väntar jag med tills det är advent.
Men jag tänker på hur Facebook tagit över mycket av de kontakter man har på nätet
I början så besökte jag ju mera hemsidor och skrev i gästböcker det var så jag höll kontakt plus ett forum hos Pellispricken min cybersyster
Hon hade också en "sjuk" sida där man kunde skriva om sjukdomar.
Men så kom bloggarna och då blev själva hemsidan nästan bortglömd.
Nu är det Facebook som tagit över för min del
Där pysslar jag med min bondgård som är så söt med sina djur och traktorer som jag harvar med.
Så är det maffian , den är snabb och nja inte lika kul ,men så har jag börjat med ett där man är på en ö och påminner lite om bondgården
Herregud jag är 60 och leker med djur och planteringar , det är inte klokt
I går kväll så strejkade mitt tangentbord, det gick inte att skriva något vettigt alls
Men förmodligen kom det vatten från undersidan av glaset som jag drack ur för idag fungerar allt som vanligt
Så har Tindra börjat löpa så nu är hon ledig från jakt i tre veckor .
Så nu får gubben åka ensam till helgen
Sedan har det förhoppningsvis kommit så mycket snö att jakten är över
Ja det är min önskan

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Här har vi sett solen en stund nu på förmiddagen och jag har satt igång med att städa vardagsrummet. Gardinerna är tvättade och hänger på tork och jag har putsat ett fönster, nu är det tre kvar, pust, pust.

Ha en fin dag!
Kram Ingrid

Inger Maryissa sa...

Jo, det är kul med Facebook,
fast jag tycker fortfarande att Blogga är roligast.

Jag var också med i en hel del spel,
men har p.g.a tidsbrist varit tvungen att sluta med de flesta spelen.
Och har nu bara kvar ett som heter Fairyland
där man även har en massa mysig kommunikation med personer över hela världen.
Men håller med om att det är kul med dessa spel på Facebook...
och bl.a.dessa bondgårdar är roliga.

Hos mig också har min hemsida blivit eftersatt p.g.a bloggen.
Men ska försöka hitta ett sätt så de mera syns att min hemsida och blogg hör ihop / kompletterar varandra.
Och en del ändringar jag ska göra på hemsidan
Kanske bara ha mina dikter och grafik där.

Ha det så gott
Kramar

Paula sa...

Hej! Jasså du har fallit för Farmville du också! Det har ju tusentals människor, bland andra min dotter, därför skulle jag aldrig våga ge mig in där! För då är jag väl fast och får inte upp rumpan ur stolen på hela dagarna....dålig karaktär har jag mycket av, haha
Facebook har jag inte gått med i trots vissa kompisars ihärdiga inbjudningar. Få se hur jag gör framledes, är inte mer än att man kan ändra sig, men bilder o sånt vill jag inte lägga upp där och förlora rätten till dem!
Och så vill jag inte umgås "online" på någon chatt med andra, jag vill umgås när jag själv har tid...visst är jag en riktig grinkäring, haha
Ja vi får väl se hur länge jag står emot trycket
Kramen

Bettan/Lövstugan sa...

GRATTIS till Diplomet!
Vi har Bamsegubben här för hans kompis Moa höglöper. Så städning blir det inte nu kan jag säkert säga... hihi

Jag är inte intresserad av facebook. Men jag hör och ser att andra har roligt där. Nä, jag hinner inte med varken hemsidan eller bloggen och bloggbesöken och mina Psp kurser. Ja, så lägger jag pussel också. Men det är ett tag sedan det kom nya. Mitt Psp kan jag absolut inte vara utan.

Nu önskar jag dig en riktigt skön torsdag!
Massor av kramar

Corina sa...

Ja du, facebook tar lite tid.Men det är faktiskt kul med spelen :) Lite barnslig måste man ju ändå få vara.Och bloggen tar minst lika mycket tid :)Vad härligt att få ha vovven hemma ! Kram !