fredag 20 november 2009

Regn och slask

Ja vart tog den fina vita vintern vägen, ingen som , ingen som vet
Fy så det regnar och är slaskigt
I går kväll blev det minusgrader och på vägen glittrade det av stjärnor
Så min förhoppning var att nu får vi snö,men idag regnade det
Tindra löper så nu är det en salig blandning på golvet av grus och blod.
Men jag hittade hennes tikskydd nu på förmiddagen så nu är det bättre
Spetsar har en konstig päls för det fastnar inte så mycket i den ,mest bara på tassarna
Torkar snabbt gör den också
Läste i dagens tidning att en varg rivit en ren några mil härifrån
Värst är ju när dom går in flockar med inhägnade djur som får , då blir ju så många djur dödade
Jag har ju sett en varg i vilt tillstånd,men det tog så lång tid innan min hjärna fattade vad jag såg
Vi hade åkt några mil då sade jag til gubben lite frågande...Jag såg en varg?
Han blev smått irriterad att jag inte sagt något men det var som att jag inte fattade vad jag såg
Men det är väl så första gången kanske
Den här helgen kommer dottern hem, det känns jättekul
Det känns också overkligt eftersom hon för några år sedan satt i rullstol (permboil) i perioder av skov
Hon har MS och den nya medicinen fungerar otroligt bra , den heter Tysabri
Så nu jobbar hon heltid och flyger och flänger, igår körde hon 40 mil t.ex
Det är ett otroligt jobb läkare och forskare gör

7 kommentarer:

Paula sa...

Hej! Men va fantastiskt kul att läsa om dottern som blivit så mycket bättre med ny medicin! Verkligen toppen!
Jag sa till gubben idag att tänk om det varit 10 grader kallare va mycket snö vi nu skulle ha. Som det har regnat och fortsätter oförtrutet! Dimmigt och grått, nej fy va trist.
Men vi härdar ut, eller hur, vad är alternativet!
Kramen och ha en skön helg i rusket

Kicki sa...

Visst är det märkvärdigt att vädret slagit om så. Vi har haft nästan 10 plusgrader idag. Promenerat med hundarna utan både mössa och vantar.
Jasså, du håller till på Facebook, du får väl bjuda in mig så jag får se vad du skriver. Men jag hoppas att jag aldrig kommer att börja med farmen, min son och svärdotter är ju helt uppslukade av det. Nä, datorn tar nog mycket tid, till gubbens förtret, så nåt mer får jag nog passa mig för.
Kram

Bettan/Lövstugan sa...

Här har en stor lampa på himlen lyst, ja just det, sol heter den... hihi, fantastiskt. Tänk så ljust och vackert det blir då. Men i morgon skulle det bli dåligt väder igen. Jaa du, säg den glädje som varar länge.

Jag säger lika, va fantastiskt kul och att det finns så bra medicin. Kanon!

Hoppas ni får det mysigt!
Kramizzar

Ingrid sa...

Hoppas att ni får en riktigt trevlig helg, nu när du har dottern hemma. Det måste ju vara en enom glädje att hon får så god hjäp av den nya medicinen.

Här har varit några underbara dagar med sol och 8-9 gr varmt, så vill vi ha det många dagar till!

Kram Ingrid

Corina sa...

Så underbart att dottern blivit så himla bra med ny medicin, så roligt för henne !

Det där med tikskydd har jag alltid varit tveksam till men jag har å andra sidan haft tikar som varit bra på att städa efter sig.Och man ska vara noga så dom får en chans att slippa skyddet och hålla sig rena den "naturliga" vägen också.
Kramis !

Marketta sa...

Ja, jag har då inte saknat snö alls. Idag har det varit så soligt och fint ute, man kan inte tro att det är bara en vecka kvar till december.

Kramizzar
Marketta

Marketta sa...

Ja, jag har då inte saknat snö alls. Idag har det varit så soligt och fint ute, man kan inte tro att det är bara en vecka kvar till december.

Kramizzar
Marketta