söndag 22 november 2009

Barnbarnet sjuk

Ja vårt barnbarn är sjuk. Hon hostade till och en timme senare så hade hon hög feber
Om det är svininfluensa det vet jag inte men hon är väldigt rosslig i lungorna.
Under natten så hände något märkligt,hon pratar inte i meningar och speciellt tydligt än.
Men då sade vår son att när hon yrade så pratade hon i meningar och väldigt rent
Hon hade sagt något om att fåglarna flyger.
Men på morgonen så pratade hon barnspråk som vanligt 
Dottern har varit hemma i helgen och det har varit jätteroligt.
I går var vi till Öjebyns kyrkmarknad och köpte världens godaste saffransbullar plus lite annat
Det har varit soligt både lördag och söndag , riktigt härligt
Jag vaknade inatt av att hundarna morrade och dom lade sig båda vända mot dörren ,jag trodde det var dottern som var på väg in.
Men hon kom en halvtimme senare så det var något annat
Skönt med hundar i alla fall, det är inte så mycket som händer utanför dörren som man inte vet.
Jag minns när Stella som valp 5 mån morrade och skällde och jag sade till henne att lägga sig men hon var envis,men jag struntade i det till sist och lade mig
Det visade sig på morgonen att någon hade gjort inbrott i grannens bil
Så efter det så kollar jag när hundarna skäller nattetid

3 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Oj, vad trist att det lilla barnbarnet är sjuk,
och hoppas det inte är Svininfluensan och att hon slipper den.
och att hon kryar på sig snart.
Jo, märkligt det hur hon pratade under natten när hon yrade.

ja, det måste vara skönt att ha hundarna som håller koll på om något händer.
Dessutom känner ju djur på sig saker mera än vi människor gör.

Ha en bra fortsatt kväll och vecka som kommer
Kramar

Bettan/LÖvstugan sa...

Nä men så synd att lillflickan är så sjuk. Hoppas det inte håller i sig och att det inte är svinflunsan.

Så roligt att du och dottern hade det trevligt.

Hoppas du får en skön måndag!
Stor kram till dig!

Ingrid sa...

Hoppas att lilla Isola piggnat till idag. Jag förstår att det har varit oroligt hos er när hon blev så dålig.

Det är allt gott att ha hund som säger ifrån när det är något som oroar.

Ha en bra dag!
kram Ingrid