onsdag 11 november 2009

Drömmar

Ja ibland kan man drömma så tokigt
Jag tyckte att vi var en samling människor som skulle åka iväg med ett tågliknande ekipage
Min familj och resten helt obekanta
Problemet för mig att att det låg en björnfamilj och sov på gräsmattan
Jag minns att människor sade att dom gör ju inget men jag var så orolig för jag tänkte att det var en flock och att dom nog skulle försvara sina ungar
Jag fick med mig barnbarnet som satt bredvid mig och jag höll fast henne och min familj var också med
Så hör jag hur upprörda människor är och tydligen så har en karl blivit dödad av björnen.
Jag försöker starta ekipaget men det är något fel på bilen/tåget.
Men en stressad person lyckas få den att starta till sist och vi kommer iväg
Då vaknade jag
Idag så har jag köpte en present till sonhustrun som snart fyller år
Har försökt städa i en garderob med sparade leksaker men jag drog ute en låda och så blev det inget mer gjort
Tar ny friska tag imorgon
Så har jag fått en massa vackra vintergåvor titta

6 kommentarer:

romme sa...

Vilken ruggig dröm du hade, jag är livrädd för björnar, vi har ju en i vår närhet och det känns inte alls bra.
Kram Bodil

Inger Maryissa sa...

Ja, tänk vad man kan drömma ibland.
Jag brukar då och då också ha de mest konstiga drömmar,
och ofta undrar man var man får allt ifrån.
Men vad bra att i drömmen en person lyckades starta bilen / tåget.
Ha det så gott
Kramar

Ingrid sa...

Drömmar kan var hur konstiga som helst, men jag glömmer mina med en gång. När jag vaknar tänker jag att det här ska jag berätta för Åke, men när jag försöker göra det är det borta.

Tack för att du vill rösta på mig Astrid.

Kram Ingrid

Corina sa...

Så konstigt man kan drömma ! Otäck dröm var det i alla fall. Kramis !

Bettan/Lövstugan sa...

Läste att ni fått hundlatriner. Det är jättebra tycker jag men superbra om de stod i närheten av där de rastar hundarna.

Skönt att du blivit bra i ögonen.
Jaha, då har vovven gjort sitt för den här gången så nu får du rå om henne lite.

Ja, tänk vad man kan drömma otäckt i bland. Otäckt för att man kommer ihåg drömmen.

Ha en finfin torsdag kväll!
Stor kram

Kerstin sa...

Vilken dröm, men säkert speglad av det som varit senaste tiden. Du har ju haft tösen hos dig, kanske Björnar fanns där Tindra var. Jo, allt löste sig ju med att motorn startade.
Nu har du i allafall Hunden hemma på heltid så du får väl fullt upp.
Förstår att du blev sittandes med leksakslådan. Det är roligt att titta i dessa och minnas

Trevlig Helg!