måndag 9 november 2009

Hundlatrin

Jag har läst i vår tidning att det satts ut en massa hundlatriner .
Så idag har jag gett mig ut på jakt efter dessa i Hortlax.
Efter en lång promenad så lyckades jag hitta en, nästan vid kyrkan ?????
Ja den är nog placerad med tanke på de som bor i hyreshuset,men inte är det så många med hund där 
Som hundägare går man ju oftare längs cykel och gångvägar
Tanken med dess placering har säkert sin förklaring.
Ja maken är hemma med Tindra så nu får jag börja gå lite igen
Jakten börjar väl snart var slut nu när snön kommer och inte är jag ledsen över det inte.
Idag har jag köpt lite salva till mina ögon som inte var vackra i lördags,
Men nu verkar inflammationen ha gett med sig i stort sett
Den snö som föll ligger kvar för vi har runt en minusgrad, härligt
Men nu ska jag börja förbereda fläskpannkaka
Så ska jag paketera hundmat som jag kokt av älgkött
Det blir ju lite över när det putsas under slakten

5 kommentarer:

Kicki sa...

Hej Astrid!
Nu var det ett tag sen jag besökte din sida. Så det blev en del att läsa ikapp.
Vad härlig hon är lilla Isola. Visst är hon lik sin pappa, eller?
Vilken tur att hundarna kom till rätta. Fasa att tappa bort en hund under jakt, men visst är de också otroligt duktiga att ta sig hem.
Har snön blivit kvar hos er? Här försvann den lika hastigt som den kom. Lika bra det, för då kan vi fortsätta att gå i skogen och plocka trattisar. Det blev ca 15 liter på dagens skogsvända.
Hundarna är lyckliga och far som skållade troll i skogen.
Kram!

Ingrid sa...

Det låter som om ni har en bit att ta er till den där hundlatrinen.

Tur att din ögoninflammation gett med sig. Själv har jag besvär med att ögonen är ganska torra och får hjälpa till med tårar på flaska.

Fläskpannkaka är gott, men idag åt vi raggmunkar och bacon till lunch och det är inte fy skam det heller.

Ha det så gott!
Kram Ingrid

Sylvia sa...

Det var väl ett dumt ställe för hundlatrinen. Tycker den ska stå lite åt sidan från husen en bit in i skogen. Hoppas du fick rätt salva för ögonen. För något år sedan fick jag en salva för ögoninfektion som jag blev etter värre av. Fick byta till en annan sort och blev så gott som bra över en natt.
Fläskpannkaka är kalas.
Underbara vinterbilder!
kram Sylvia

Corina sa...

Så härligt att få ha vovven hemma igen, det förstår jag :) Ja gubben med antar jag ? Kram !

Paula sa...

Hej! Några futtiga vita flingor singlade i luften idag, sen liksom bara försvinner dom i blotta intet.
Jag har nog bra hårgener, både mamma och pappa hade tjocka kalufsar så länge dom levde, men det var ju å andra sidan inte länge...
Maken har ringt vårdcentralen idag och ska till sjukgymnast för bedömning på torsdag. Det är tydligen så dom gör här, när det gäller rygg och höftbesvär, och det låter vettigt tycker jag.
Fläskpannkaka var längesen, skulle kanske glädja maken nån dag.
Kramen från pörtet