fredag 16 oktober 2009

På G

 Jag har fått en halloweengåva av Gerd Eva, tack snälla
















I morse så vaknade jag av hällregn,men lyckades somna om.
Klockan sex då var jag klarvaken och tog min första promenad i mörker och regn med Tindra Men med rätt kläder så var det rätt så skönt.
Sedan efter frukost så bar det iväg på sjukgymnastik.
Första dagen som det känts bra så nu är jag på G. Det kändes som att jag kunde ta i ordentligt.
Väl hemma så skrev jag  morgonrapport till målarboden med lite kaffe
Så var det dags för den långa förmiddagsrundan med stavar och hund.
Bara att kunna göra det efter att ha tränat kändes underbart
Inte har jag ont heller utan jag är bara bara sjukt trött i kroppen vilket är skönt
Så har jag kokt hundmat och det doftar så gott att jag skulle vilja äta det
Har sett att kryddpeppar och vitlök är en favorit
Jag har köpt en sådan där liten grej (plåtburk med hål) som jag lägger hel kryddpeppar i och då är det bara att plocka upp när det kallnat
Har nog köpt den på någon marknad, den är toppen och jag använder den ofta
I  kokspadet blandar jag i ris också ,men annars så det kött som blir när man putsar stekar revben osv
Jag tänkte på en sak att för barn i tioårsåldern måste det var otäckt med den hysteri som är runt svininfluensan ,just när man börjar upptäcka världen runt omkring sig.
Vår dotter var i den åldern väldigt rädd för krig , vår son var rädd för skorpioner i sängen och rabies jag för att mamma skulle dö
En mamma berättade idag att hennes son hade velat att hon skulle hålla handen hela tiden när han fått svininfluensan
Så till sist så frågade hon varför.
Jo hade han svarat,jag vill att du håller min hand när jag dör
Så är det att vara tio år
När jag fick Asiaten i samma ålder så var jag bara förkyld med feber och ont i kroppen
Visst är det bra med media och upplysning men det kan bli för mycket
Ha nu en bra helg alla

9 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!

Visst kan alla de här skriverierna om svininfluensan vara skrämmande för barn.

När jag var barn, gick det en sommar en epidemi med någon typ av sommarsjuka/salmonella. Det skrevs jättemycket i tidningarna och man varnades för att äta på restauranger. Jag minns när vi skulle med mamma och pappa ut och äta och jag vågade nästan inte smaka på maten, jag var så rädd för att bli sjuk.

Vilken fin halloweengåva du fått! Jag tycker att man kommer mer och mer ifrån det där med gåvor. Jag har inte gjort något till halloween ännu, få se om jag kan få till något i helgen kanske.

Ha en fin helg! Kram Ingrid

snowstar sa...

Hei Astrid,
((blir rørt her jeg))Så flink du er som koker hundemat selv, det skulle jeg gjerne lære meg. Amora er ikke helt fornøyd med at vår nyinnflyttede pus har tatt plass. Nå er det -8 grader her og det skal blir godt å krype i sengen. Ha en fin helg vennen.
Klem fra Gerd Eva

Annette sa...

Hej Astrid.
Hittade hit från Berit, vår gemensamma vän;)
En sån där att ha kryddkulorna i, det hade jag också men den har sprungit bort så nu kör jag med tesilen tills jag hittat en ny, glömmer bara bort att titta i butikerna.

Ha en fin helg, hoppas vädret är lika fint hos er som här i Gbg.
~Annette

Corina sa...

Har inte hunnit med någon Halloweengåva ännu. Har varit så mycket med Wanilla på slutet.
Jag har slutat koka hundmaten. Numera blir det naturellt i hennes skål de gånger jag har slaktrester.
Kramis !

Astrid sa...

Ja naturellt är ju bäst också .
Men det blir rätt mycket av det ändå
Tindra har jag gett allt möjligt.
Från fabriksfoder till kokt efter att ha läst en artikel om hundmat

Paula sa...

Va härligt det låter med sjukgymnastik och påföljande stavpromenad. Det är mer än vad jag mäktar med, efter bassängträningen är det vila som gäller hela den dagen. Ibland har jag också gett efter och tagit mig en lur på eftermiddagen men försöker låta bli, inte lätt sen att somna på kvällen. Trots älgjakten så blev det två timmar i skogen, så skönt idag när regnet dragit förbi.
Mitt barnbarn som är 14 är också livrädd för influensan...
Kramen

Berit sa...

Hej Astrid!

Håller inte med om det med ditt foto, du är jättefin och ser väldigt ungdomlig ut, så det så.

Håller däremot med om detta med svininfluensan att det varit för mycket skriverier och det är skrämmande för barn och gamla också tror jag.

Så duktig du är som kokar hundmat, Hugo får faktiskt torrfoder, men med tillsats av mycket grönsaker som vi äter. Han älskar broccoli, blomkål, vitkål och morötter samt gurka. Inte salladsblad det ratar han:-).

Kramar
Berit

Bodil sa...

Hej Astrid!
Helt klart har media blåst upp riskerna med svininfluensan alldeles för mycket, folk blir hysteriska. Jag har ännu inte bestämt om jag skall vaccinera mig, har inte gjort det tidigare när Asiaten och HongKong härjade som värst, och jag blev inte sjuk fastän både min mor och vår dotter Åsa var väldigt sjuka. Men Kjell skall nog låta vaccinera sig, och jag borde kanske också göra det, så jag inte smittar ner Kjell. Jag kan ju bära på smittan utan att bli sjuk själv, ja jag får se.
Ha det gott.
Kram från Bodil

Marketta sa...

Vad kul att du känner dig bättre att du kan vara ute och gå mycket med vovven.

Ja, det med svininfluensan har nog blivit lite för mycket nu.

Kramizzar
Marketta