måndag 19 oktober 2009

Spinning och trattisar

Jag börjar med två vackra halloweenbilder som jag fått

















Tack Corina
I fredags köpte jag mig en spinningcykel, jag hatar min gamla motionscykel.
På den är det uppförsbackar hela tiden ,hur lätt jag än ställer tyngden
Spinningcykeln påminner om gamla tiders motionscyklar ,man kan vila en aning
Det var gubben som tipsade mig för på den ena är det vanliga tyngder och på den jag inte tycker om är det magnet , jag fattar inte vad han menar
Men strunt i det bara det fungerar.

I morse var det vitt på vägen men det tinade bort snabbt, det är första snön som jag sett.

Så har jag vunnit trattisar på Paulas hemsida en hemsida som jag älskar att besöka
Men tydligen så blev alla en vinnare som skrev att dom ville vara med i tävlingen
Det var ju väldigt snällt men jag skulle nog girigt behålla min svamp om jag fann.
Eller jag vet inte.jag delar gärna med mig av det jag har


Här kan man göra hörseltest online .Jag läste om det i tidningen och kollade.
Riktig som när jag var 20 är nog inte min hörsel. det var många ord som jag inte hörde

Kommande helg är sommartiden slut. så på söndag får vi flytta tillbaka klockan

På lördag kommer son och barnbarn hem det ser jag fram emot .han har tagit ledigt en vecka och ska jaga älg . Då ska jag sköta Isola , det blir kul men så trött jag ska bli i huvudet första dagen
Jag minns när jag hade dagbarn och började med ett nytt barn, dom första två dagarna var jag alltid så trött, innan man visste hur barnet fungerade







6 kommentarer:

Corina sa...

Så härligt att få rå om barnbarnet ! Kramis !

Kerstin sa...

Men så härligt att få rå om lilla Isola. Njut! Jo, nog kan småbarnsprat och småbarnsfötter trötta men du får vila när hon åkt hem.
Ja, du har fattat rätt, vi ska troligen flytta till Färna helt å hållet i framtiden, men inte de första åren. När vi känner för det, när orken kommer. Det är stugan å villan som ska avyttras i första hand. Färnavillan är tänkt som sommarhus i första hand.

Ingrid sa...

Det var väl kul att lilla Isola kommer på besök. Det gäller att få träffa de små så mycket som möjligt för de växer ju så fort.

Det där hörseltestet verkar intressant.

Kram Ingrid

Paula sa...

Hej! Tack söta Astrid för allt beröm du strör över mig! "Rodnar". Jag är ju en bokmal o ju fler böcker jag läser desto mer begriper jag att jag inte är ämnad att skriva böcker! Men, jag uppskattar bra böcker som andra skrivit desto mer!
Du pratar alltså om en motionscykel du skaffat, fast en ny och annorlunda modell?
Vem sjutton orkar trampa i uppförslöpa hela tiden!
Va skoj att du får rå om barnbarnet! Jag har väldigt svårt med småbarn, är totalt okunnig och fumlig trots att jag själv är mamma...skulle få hjärtsnörp om jag blev ombedd att vara barnvakt, men om också maken fick vara med så skulle vi nog greja det gemensamt!
Vi ska åka till Stockholm på lördag o träffa nya tillskottet som snart blir en månad gammal. Det är verkligen på tiden.
Kram från pörtet, påsen är postad!

Sylvia sa...

Vad mysigt för dig att få rå om lilla Isola och en hel vecka.Jag håller med dig, det är så jätteskoj men visst blir man allt lite trött i huvudet till slut.

Skoj tävling där alla är vinnare.
Hoppas du blir nöjd med nya motionscykeln som inte bara går i uppförsbacke. Visst vill man kämpa på med motionen men det får väl vara någon måtta på det.
Kramen Sylvia

Bettan(Lövstugan sa...

Åh, så kul! Ny motionscykel och påhälsning av Isola.
Ha det då så bra och kul!
Kramar Bettan