torsdag 17 september 2009

Mår si så där

Jag skulle ha varit på sjukgymnastik idag men jag mår lite konstigt.Ibland så känns jag förkyld med en aning ont i halsen och snuvig. Nästa timme är det borta
Det började i lördags med huvudvärk och i söndags var jag seg  kroppen
Så tisdagkväll så fick jag magsjuka som försvann efter några timmar. Nu idag så gör det ont i magen på nytt
Men jag känner mig inte sjuk på något sätt ändå.Mysko
Jag läste på Pellispricken blogg om spårning och kommer ihåg när maken lade blodspår till Susie tror jag det var eller Stella.
Blodspåret följde hon utan vidare och kom så till de stora överraskningen. Frolic??????????
Ja det bore ju ha legat ett köttben där för Frolic ville hon inte ha
Tvärtom blev det med dotterns Sofie. Det låg ett ben där med en klöv och Sofie hade studsat bakåt av förskräckelese för något så otäckt
När Stella blev ensam hund så skulle vi göra något kul med henne så jag sprang iväg och gömde mig i skogen
Jag hörde där jag satt hur hon skällde vilt i glädje.
Jag hade sagt till maken att dom fcik inte börja söka förrän det gått tio minuter
Så jag hukade mig ner i skogen i mina shorts, det jag inte tänkt på var att det var sommar och mygg.
Där nere i riset och med baksidan av låret oskyddat så blev det mina tio längsta minuter 
Det var mygg det var knott och dessa små som bränner och dom är värst.
Det gick snabbt för Stella att hitta/rädda mig tack och lov.
Jag har fått höstgåvor oskså så titta gärna in där på allt vackert








Ser att 2006 var det val den här dagen
****************
2006 skrev jag så här
Val med sting


Denna dag har inget gjort.Har inte ens röstat än. Väntar på att gubben ska komma hem.
Ute skiner solen och det är riktigt varmt. Inne sover hundarna.Det ser så varmt och gosigt ut.
Ute så går folk finklädda, vi bor nära röstlokalen.Lite högtidligt är det. Första gången jag röstade så blev jag stucken i handleden av en geting.
**************'

6 kommentarer:

Marketta sa...

Usch, vad tråkigt att du känner dig så dålig. Men det där personsöket, hahaha, jadu där satt du nog skönt.

Kramizzar och krya på dig.

Marketta

Ingrid sa...

Hoppas att du snart känner dig piggare Astrid. Mår man inte riktigt bra i magen känner man sig orkeslös och eländig.



Krya på dig!
Kram Ingrid

Viktoria sa...

Hoppas du känner dig bättre nu Astrid!
Och det var ju tur att Stella räddade dig så snabbt då!
Märkligt, tänker ofta på Stella din, fast jag aldrig har träffat henne.Hon finns ändå fanns hon inte finns.

Corina sa...

Trist att du känner dig vissen.Hoppas det inte är allvarligt.Fniss, kan tänka mig att det inte var någon höjdare med kortbyxor på huk i sällskap av mygg och knott ! Kramis !

Sylvia sa...

Usch, vad trist när man inte får känna sig riktigt frisk och när det är lite defust, så vet man inte från den ena stunden till den andra hur man egentligen mår.

Förstår att det inte var vidare mysigt där nere bland småkryp och knott med bara ben också...tur att Stella är snabb som bixten!

Krya på dig!
Kram Sylvia

Paula sa...

Hej! Hihi ser dig sitta där i buskarna o svära tyst för dig själv....vi upptäckte i helgen att älgflugorna har kommit! Inga mängder, jag gick i t-shirt i skogen och tyckte det var så skönt utan en massa mygg, men när vi varit hemma ett tag så satt det ett par äckliga i nacken. Dom ökar inte min benägenhet att vistas i skogen, det går ju knappt att ha ihjäl dem!
Här blåser friska vindar idag, vi har haft strömlöst pga elarbeten hela dagen, va bortskämd man är, har inte hittat någon vettig sysselsättning., tssss
Kramen