söndag 13 september 2009

Höst














Det har varit en helt underbar höstdag idag .Ändå så har jag mest suttit inne.
Maken och Tindra kom hem igår kväll.
Så idag har vi paketerat älgkött men det var snabbt gjort för vi var uppe tidigt
Så skönt att få hem knähunden men hon hade hosta.
Det låter lite som att det fastnat något i halsen.
Vi avvaktar och ser vad som händer men fortsätter det så får vi ringa veterinären
Hon kan ha kylt ner sig dygnet hon var borta.
Maken berättade att det var på en myr som har stora vattenhål plus lite som kvicksand men mossa (överdrivet men jag vet inte hur jag ska förklara) sankmark , i stort sett nästan omöjligt att gå
Älgar är smarta och lurar ut förföljare på myrar för att klara sig och ev sparka det rovdjur som är efter
Så hon kan ha plumsat i vattnet när det blev mörkt och på natten var det kallt
Men i går kväll fick hon vara knähund och fy så mager hon blivit , jag förstår uttrycket.
Mager som en jakthund
I morgon blir det sjukgymnastik och så mycket mer finns inte på min agenda
ja måndag brukar jag ta hand om tvätt det som behöver strykas och ev. lagas

7 kommentarer:

Berit sa...

Gokväll Astrid!

Tack för ditt goa värmande inlägg och ja det är som det är, tiden har sprungit iväg och man börjar fundera. Men inte deppa ihop, ingen ide tror jag.

Jag njuter av varje dag numera och att vi har varandra maken och jag, inte så självklart längre.

Hoppas det går bra med Tindra och att det inte är något besvärligt.

Kramar
Berit

Marketta sa...

Stackars lilla Tindra, skönt att hon fick komma hem till sin mamma och vara knähund.

Kramizzar
Marketta

Corsel sa...

Skönt för Tindra att komma hem till mattes härliga knä :) Kram!

Anonym sa...

God kväll Astrid!
Sitter här och surfar in på din blogg :)
Hoppas det går bra med Tindra.'

Ska uppdatera min blogg ngn kväll.

Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se/


ifall inte det funkar så skriver jag adressen till min blogg här

Ingrid sa...

Så gott för Tindra att få komma hem och mysa i ditt knä.

Så förvånad jag blev när jag fick ett mail om att din blogg på Blogtown var uppdaterad.

Ha en fin måndag!
Kram Ingrid

Paula sa...

Hej! Jag har hört att hundar kan bli förkylda, men jag har inte haft några egna som drabbats. Hosta brukar mina göra när dom tuggat gräs och satt i halsen...
Nu får du göda upp henne med lite goa älgben!
På tal om tangentbord, det är inte smart att äta knäckebröd när man surfar, vilket jag gör just nu, hihi, smulorna fastnar mellan tangenterna...
Jag går inte i en grupp på badet, utan har egen instruktör och eget program. Tydligen ska det vara det bästa, även om jag gillar gruppjympa. Imorgon blir andra gången, få se om jag blir lika trött
Ha en fin vecka!

Sylvia sa...

Gokväll Astrid!
Hoppas Tindra kryar på sig snart när hon får vila och ha det varm och gott.
Det var som sjutton ...inte trodde jag älgar var så intelligenta djur.

Kram Sylvia