måndag 10 maj 2010

Vår i luften

I morse när jag drog upp persiennerna så jag det här paret på mitt fönster

Det är Tallmätarfjärilar

tallm

Som ni ser så början snön ge vika nu , det är stor skillnad nu ikväll och sedan jag tog fotot i morse

Det har varit sol och riktigt skönt i luften

Jag har fått plantor från odla.nu lite väl tidigt för min del , så svårt att gräva ner i snön

Så därifrån vågar jag inte köpa mer den här årstiden

Man brukar kunna fylla i vilken period man vill ha plantor men inte där

Nåja jag har planterat rosorna i en hink  så vi får se hur det går

Rosorna som stått ute i vinter har än så länge klarat sig bra men vi får se ….

Attan så jag skar mig i en tagg idag

Blåsippan som jag fått av Berit från Luleå har börjat blomma

Vi badade Tindra i går kväll och gud så skitig hon var ,hon rullar ju ofta i snö och den är ju väldigt skitig nu

Det luktade nästan bilolja från henne ,men nu är hon så mjuk och go

Men när pälsen är ren så blir den så fluffig och hon ser så stor ut

2 kommentarer:

"Bettan" sa...

Det var ju skit att de sände växterna redan nu :(... Å visst är det bättre när man får välja när på året man vill ha dem....

Ha ha ha då ska du se min golden kille när han e nybadad ;) Han ser ju smällfet ut då juuu :)
Han blir 8 år nu i sept. & den andra han blir 6 år.
Kram Bettan

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!

Det var väl dumt av odla.nu att det inte går att fylla i när man vill ha sina växter.

Nu har väl snön försvunnit ännu mera och till helgen ska ju ni i norr få riktigt varmt om jag har förstått rätt.

Ha en riktigt fin helg!
Kram Ingrid