måndag 3 maj 2010

Promenad Degeränget Hortlax

I morse följde jag maken när han åkte till jobbet

Jag klev av på ett ställe som heter Degeränget , det är cirka 5 km hem

deger

Jag hann inte gå långt så gick mina gåstavar sönder

Jag är ju sned sedan förut och det här gjorde inte det hela bättre

Jag lyckades hitta skräp längs vägen som gjorde att staven inte gled ut i alla fall

J ag hade tänkt stoppa en mopedist och kolla om  han hade el tape men jag vågade inte

Jag träffade också en liten hund till som hette Tindra ,lite morrig men snäll

Sedan fick promenad sällskap en sträcka och det var en ljus hund som var jättesnäll

ddeger 001

Här startade vi vår promenad

ddeger 003 

Nu har vi gått halva vägen där man ser röken startade vi ungefär

ddeger 002 

Här passerar vi en plantering, tyvärr går jag på fela sida för här finns ens sorts gran som är så vacker

Nåja visst börjar det var dags att klippa gräsmattan :o)

ddeger 004

6 kommentarer:

Corina sa...

Här är det gråkallt fast solen skiner, blåser som vanligt. Har mest pysslat inne idag med avbrott för en kopp te med grannfrun som var hemma med sjuk dotter idag.

Marketta sa...

Haha, börja klippa gräsmattan du ;-).

Trist att staven gick av, det kanske är lätt hänt med teleskopstavarna, för jag antar att det var såna du har.

Kramizzar
Marketta

Margit sa...

Hej Astrid!!!
Så grönt är det inte ännu!!! Bilden på min son..är en bild från i somras....när vi var "hemma" i Vännäs på semesten...
Kramen!!!

Inger Maryissa sa...

Fina foton från din promenad.
och kan tänka mig det är härligt att snön krymper alltmer och att våren börjar.
Ha det så gott
Kramar

"Bettan" sa...

Sicket elände att staven gick av. Men bra jobbat... Inte illa att traska 5 km i alla fall.

Kram på dig!
/Bettan

"Lillagul" sa...

Var ju ett bra motionstips att man åker med sin "gubbe" när han kör till jobbet och sen går man hem. Kanske man ska prova någon dag när man är ledig.
Trist att gåstavarna gick av :(