måndag 8 mars 2010

Umeå

Jag har hälsat på hos dottern i helgen

Jag åkte i fredags med bussen och tillbaka i söndags

Det var väldigt fullt på grund av sportlov,men då sätter dom in extrabussar så det flyter på väldigt bra

I fredags blev jag bjuden på musslor som jag inte ätit tidigare annat än på burk

Dottern började rengöra skalen men fick panik när dom öppnade skalet och stängde så jag fick ta över

Men det blev supergott

Så på lördag gjorde vi en tur ut till fyren i Holmsund , det var sol och så vackert

Isbrytaren gjorde också en runda

Tillbaka vid bilen så såg vi något konstigt , så konstigt att jag säger det är kanske ett konstverk

Det var det för dottern hittade en tavla som beskrev konstverket, nu har jag sett alla längs konstvägen som går mellan kust och fjäll 

Efter det så åkte vi till ett kafé i Holmsund som har världens godaste fikabröd

Men sedan styrde vi bilen mot Umeå

Lämnade Sofie hemma och drog på shoppingrunda ,jag hittade tre blus/t shirt som jag köpte

sofie

Vi blev hungriga och åkte till en indisk restaurang och åt en sen lunch

Vi blev så mätta att vi åt inget mer sedan ,nästan

Ja lite choklad och frukt

Söndag mådde dottern illa och det fortsatte hon sedan att göra under dagen , så hon åkte på magsjuka eller om det var något vi åt

Jag tog bussen hem och jag har en förmåga att somna sittande nu som är otrolig ,kan det vara åldern?

Väl hemma så fixade maken middag som var riktigt god

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!
Då härligt att ge sig iväg på utflykt med buss. Ni verkar ju ha haft en fin helg du och dottern, men det var ju synd att hon blev magsjuk.
Jag blir alltid sömning när jag åker buss. Jag tror att det sitter i sedan jag gick i skolan, så sov jag på bussen så att de fick väcka mig när det var dags att kliva av.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram Ingrid

Margit sa...

Så trevligt Astrid att du nästan varit i "mina hemtrakter" (Vännäs)
Kram!!

/Margit

Sylvia sa...

Mor och dotter på tu man hand.Så trevligt ni verkar ha haft det med utflykt och god mat. Synd det skulle sluta med magsjuka för dottern. Usch så dålig man blir...vet, för jag hade en släng av den för en vecka sedan.
Ha det gott i det fina soliga vädret och som jag hoppas ni också har.
Kram Sylvia

Marketta sa...

Vad kul med lite utflykt. Hoppas att du inte åker på magsjuka om det nu var det hon fick.

Vet du vad den bästa platsen och sova på i bussen är. Jo, förarstolen, men fötterna slängda på myntbordet. Hur obekvämt som helst. Men jag sover som en stock :-).

Kramizzar
Marketta