onsdag 10 mars 2010

Bränd tant gnäller illa

soppa

Jag kokar köttsoppa och hundmat denna morgon

Så skulle jag vända på köttet och då skvätte det ut hett vatten över armen 

Jag spolade med kallt vatten med det gör rätt ont vi handleden fortfarande

Jag måste ju få gnälla för det är inte så farligt ändå

Däremot så hade jag en otäck mardröm inatt

Gubben och jag hade åkt till ett lugnt ställe men på natten så började det att bli stökigt

Vi var dötrötta men fick inte en chans att sova , det var stökiga ungdomar överallt

Det var vatten överallt på golven och stämningen var hotfull

Då kommer en mager väldigt stillsam  kille gående och säger följ mig

jag har ett hus långt inne i skogen som ingen känner till.

Så jag följer med och stigen blir allt stenigare när jag kommer på  orden han sagt

Ingen känner till platsen

Då får jag panik vad kan då hända mig, jag vaknar skräckslagen

Förmodligen kom drömmen av att jag har ont i tungan

det har lossnat en bit ur en framtand och den skaver

På torsdag ska jag få det åtgärdat

Det har fallit en aning snö i natt så det är vitt och fint

Det fryser på under nätterna så skoterspåren är lika fina att gå på som vägar

I går var dom dessutom nysladdade

Gubben som är halvpensionär har upptäckt alla böcker han fått under åren som han inte hunnit läsa

Om jag skulle börja en ny karriär och var frisk

Då skulle jag öppna ett hund dagis/hotell plus ett fik. Så skulle orten slöjdare få ha sina alster där till försäljning

Fiket skulle kanske inte var så seriöst i början mer att man kan slinka in och surra en stund med kaffe i termos och köpta bullar eller ev. en smörgås

Jag jobbade ju på en mack och vårat fikarum var lite så , en del lämnade en slant i burken men inte alla

en del kom förbi med färskt fika bröd osv..  som dom bakat

Hantverket skulle vara inlåst i en monter

Så vissa tider när jag rastar hundarna när fiket skulle var stängt

Visst får man drömma  

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fastrid! Du skulle behöva aloe vera-gel eller något sånt till din skållade ärm. Den både svalkar och gör att det inte svider så mycket och inte blir blåsor hellre.
Jag har en liten flaska som jag köpte för 100 år sedan och den är bra att ha ifall att...
Kramar till er båda!!

Astrid sa...

Jo det är bra har ju köpt av systra men vet inte var ja ghar den

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!

Fy så otäckt det är när man skållar sig. Klart du måst gnälla lite!!

Och vilken mardröm du hade. Jag drömmer rätt ofta, men kommer nästan aldrig ihåg drömmarna sen. Jo precis när jag vaknat, men sen bleknar det bort.

Då är dina dagdrömmar väldigt trevliga tycker jag, det måste man ju få hålla på med.

Kram Ingrid

Inger Maryissa sa...

Aj.....det måste ha gjort ont !
Jag har själv en förmåga att bränna mig...speciellt av ugnen...
och det gör verkligen aj,aj
och även om man spolat med kallt vatten det kan göra ont länge efteråt.

Vilken jobbig dröm du hade,
och kan tänka mig skräcken vid vandringen till denna okända plats..
Och vilka konstiga drömmar olika saker kan framkalla.

Hoppas det går bra hos tandläkarn.
Kramar

Paula sa...

Ja visst får man drömma, Astrid, men det lät roligare med dina dagdrömmar än mardrömmarna...
Vi har ju dels drivit värdshus och dels grillkiosk, och även om det var roliga år så tröttnade jag totalt. Så när någon bjöd in mig att spela Cafe World så kom jag ut därifrån snabbare än kvickt, en riktig mardröm, haha, det spelet är verkligen inget för mig!
Visst tittar vi också på Halv åtta, igår var det 80-åringens tur, bananfisken hade jag nog inte gillat fast jag äter det mesta. Musslor har jag ätit flera gånger men aldrig själv tillagat, finns inte ens i frysdisken hos oss!
Kram

Margit sa...

Va dina drömmar är härliga...
Men vilken otäck dröm du hade!! Otäckt när man vaknar upp ...coh tycker drömmen är verkliget...
Jag drömde i morse...att jag var på jobbet, min våravdelning o jobbade på dagen. Var inne hos en patient och somnade av...Dom andra frågade inte var jag var...dpm började gå "RONDEN"..på avdelninge..och då vaknar jag upp och börjar gå runt på avdelningen, kände paniken...SÅ VAKNADE ja, det var bara en dröm..då blev jag glad!
Kram till dej!!