onsdag 24 mars 2010

Scriptmallar i Windows Live Mail WLM

När jag fick min dator i julklapp så kom jag ganska snabbt på att det inte gick att göra scriptmallar

För att göra dessa mallar måste man ha OE eller Windows Mail

Så jag gick ur gruppen för malltillverkning, jag gillar Windows Live Mail och det kändes dumt att behöva ladda in ett nytt mail program

Eller det finns beskrivning hur man får igång WM

Men så en dag så läste jag i en engelsk grupp jag är med i att det går att skicka script mail med WLM

Men det finns ju inte dessa flikar som html och förhandsgranska i WLM

Så jag laddade ner html kit   det går också att jobba i anteckningar

Men det är så smidigt html  kit , det går ju också att förhandsgranska

När man är nöjd med sin mall så är det bara att spara sitt mail som htm eller html

Öppna den i IE jag har IE 8

Bild1

Sedan skicka med e post då öppnas WLM och der är bara att skriva och skicka som vanligt ,hur enkelt som helst

WLM

2 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Ja, det kan vara knepigt med scriptmallar och annat för att det ska se bra ut i olika webbläsare.
Toppen att du lyckades fixa det till slut.
Ha en fin fortsatt dag
Kram

"Bettan" sa...

wow. skam den som ger sig :) Å den som söker han finner sägs det ju :)

Kramar till dig & alla de dina!/Bettan