torsdag 25 mars 2010

Härliga dagar

Technorati-taggar: ,

Denhär veckan har det verkligen varit soligt och vackert

Gubben skottade upp en stor rundel på gräsmattan och där har vi suttit och solat i veckan

En dag så grillade vi korv till lunch

solkorv 004 solkorv 007

Man kan ju nästan låtsas att vi är till fjälls för snödrivorna längs vägen ser ut som fjäll

solkorv 011 solkorv 009

Tindra njöt av att få vara lös med oss på gården

solkorv 012

Hon gömde sina tuggben på flera ställen blev liksom aldrig nöjd

På kvällen rullade hon sig och haltade så riktigt bra är det inte

Däremot på morgonen så gick hon som vanligt

Ja man kan fundera när all denna snö är borta  och blommorna tittar fram

solkorv 008

Naturen är ju fantastiskt

Ikväll ska det komma snö

Jag vill redan nu önska er en

gladpse

För jag får snart hem en liten tös/med familj  som jag kommer att´umgås med och då blir det ingen dator på ett tag

Jag har sett första vårtecknen :0)

En tallmätarfjäril mellan fönsterhalvorna och en skata som flög med kvistar i näbben

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Oj så mycket snö ni ännu har! Men härligt bilder av maken och grillning.

Tack för ditt rara tackkort, jag hoppas verkligen att den där fårbogen kommer att smaka bra.

Kram Ingrid

Paula sa...

Det behövs inte mycket fantasi för att se fjäll i snödrivorna! Va kul att du får barn- och barnbarnsbesök! Våra kommer inte hit i påsk, dottern kan inte lämna småttingarna,. men vi åker nog dit en sväng för att kolla om dom börjar få ögon...
GLAD PÅSK OCH HÄLSA DOTTERN!
Kram

"Lillagul" sa...

Tjenixen !
Huvva med snö ni har kvar !!!
Här är det bara ett par små högar kvar av dom stora snödrivorna vi haft på gården.
Idag öser dessutom regnet ner så snart är dom ett minne blott :)
Fortsatt trevlig helg och Glad Påsk !

MICKAN sa...

Nu har regnet äntligen dykt upp här vilket innebär att all snö försvann i en rasande fart. Gott med grillat :)

Sylvia sa...

Hos er kan man "snacka" om snö....det var det värsta....men så mysiga bilder med grillning och solsken.
Nu har jag kommit igång med Writer och det är ett ju jättefint program att skriva inläggen i.
Ha det gott i påsk med barn och barnbarn,
GLAD PÅSK!
Kram Sylvia

Kerstin sa...

Men hugaligen vilken massa snö ni har! Ja det ser verkligen ut som fjäll! Tur jag inte bor där uppe, jag som gläds åt att snön snart är väck här. Härligt att du får hem alla de dina, förstår att du inte hinner blogga -:) Hoppas Tindras ben blir helt bra så hon inte får något men i framtiden, låter otäckt om det bara hoppar ur led så där. Vilka söta hundbilder, de med hon och valpen. Jättesött

Glad Påsk på er alla!