torsdag 7 januari 2010

Julen slut

Japp idag har gubben och jag dansat ut julen, tänk så snabbt det går när man är två som donar
Maken är ju nu halvpensionär sedan i september
















Jag har också bytt gardiner i köket
Jag har också klippt ner en massa blommor, speciellt Hibiskusarna har jag tuktat
När jag vaknade i morse så var det minus 30 grader ute, jag förstår inte hur småfåglar överlever denna kyla
Det gäller att man ser till att det finns mat på morgonen
Fåglar söker sig ju till ett annat ställe om man glömmer att ge dom mat men är det kallt så är det inte säkert att dom orkar det
Så såg jag att nu börjar solen orka över horisonten, det är så mysigt när solen lyser på väggen i vardagsrummet då vet jag att nu är vi på väg mot ljusare tider
Tallen började växa och barrade nästan ingenting






















6 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!
Ännu har jag lite jul kvar och granen får vara kvar över helgen.

Man kan verkligen undra över hur småfåglarna klarar sig i kylan, de är riktiga tuffingar.

Ha det så gott!
Kram Ingrid

Kicki sa...

Jasså, du är så snabb att få bort julen. Här blir den nog kvar en stund till. Har jag satt upp julgardiner m.m. så får de allt sitta kvar ett tag. Nu är ju inte jag den som startar julandet så tidigt heller. Visst är det en gräslig kyla vi har. Det ginge väl an om det åtminstånde vore varmt inne, men här går man och huttrar hela tiden.
Så stor och duktig hon blivit lilla Isola, är så söt där med sparken.
Kram/Kicki

"Lillagul" sa...

Här får julen också vara kvar en stund till :)
Fast det mesta av julen på hemsidan har jag städat bort till nästa år :)
Vitt och kallt här nere i Halland också.
Ha det gott !
Kramiz Camilla

Marketta sa...

Ja, nog är det kallt, fy farao.

Men visst är det lustigt att det går mycket fortare och få bort alla julgrejer än att få fram dom, alla fall här. Det var gjort på några timmar, men däremot så höll jag på i 2 dagar före jul.

Kramizzar
Marketta

Kerstin sa...

Hejsan! Själv har jag allt juligt kvar ett tag till, har inte lust att ta bort än. Vete sjutton om jag alls vill ta bort mina tomtar, de passar så bra där de är.
Ja ni har ju kallare än vi, var bara en dag med rejäl kyla här annars ligger vi runt -22 på natten och 12 dagtid. Jag tänker oxå på fåglarna, änderna som simmar i vaken här i Hedströmmen. Hur kan dom? Vad händer om ån fryser igen helt?

Paula sa...

Hej! Hur går det för datasnillet? Jag är också väldigt nöjd nu när datorn är omformaterad och nya Windows installerad. Det enda som krånglar är skärmsläckaren, hur jag än gör så funkar den inte...
Jo nog har mitt läsande minskat, både farmandet och sportsändningarna tar mycket tid, hihi
Och måleriet får helt stå tillbaka, men det kommer nya tider....snart blir det lugnt på idrottsfronten innan OS drar igång, då får jag passa på!
Nästa jul tultar väl också vår nykomling omkring, härligt!
Kramen