lördag 7 november 2009

Vinter?

Ja nu faller snön här och det blir så ljust och fint , jag blir så glad närjag ser snön
Jag var på affären och handlade och på väg hem så träffade jag på barn som höll på att göra snögubbar
Dom pratade och pratade med mig och jag kunde riktigt känna glädjen
Dom var så stolta över den stora bollen som jag skulle tro var alldeles för tung att flytta











Ja så här ser det ut på gräsmattan nu :0)
Vet ni att nu är det bara en dryg månad kvar till vintersolståndet och vi börjar gå mot ljusare tider                               












Tujorna har blivit så stora så nu vill jag nästan ha ljus i dom 
Jag köpte dom på rea nästan halvdöda men dom har trivts från första stund och vuxit
Jag har hälsat på vår granne en stund vi brukar byta veckotidningar när vi läst färdigt
Tindra blir nog snart i löpen för hon kissade sex gånger i går på promenaden här hemma
Det är ovanligt
Men så go hon är när hon är här hemma . då ska hon ligga på rygg i mitt knä och bli klappad.
Tur att hon vuxit färdigt för en gråhundstik är ändå inte så stor.
Tindras kullsyster hade fått en pinne i nosen förra veckan . Hon nös och nös och veterinären hittade inget men då hade matte tittat och såg något som inte stämde , så ut kom en 3cm pinne

6 kommentarer:

Paula sa...

Vilket fint foto du har lagt in på barnbarnet här i bloggen!
Inte fick vi behålla snön, anade det redan när jag läste väderprognosen, alldeles för varma vindar var i antågande.
Det ser så fint ut hos dej, tror jag vill flytta norrut!
Kramen och ha en mysig helg

Corina sa...

Jodå att byta IP adress i datorn är inte så svårt, det görs ofta automatiskt i nyare datorer.Vad som kan vara besvärligare är när man har en router för man måste byta även i den :) Och har man då en som är några år gammal kan man ha problem:)Och jag hade inga uppgifter på min router nedskrivna (typiskt jag).Men som sagt till slut så, annars hade jag ju inte kunnat blogga och det vore ju katastrofalt ! Då kunde jag ju ha skadats allvarligt :) Kramis !

Bettan/Lövstugan sa...

Åh vilka härliga vinterbilder. Tror ja det att det blir ljust. Här är det så mörkt och trist så man vill bara gå i ide. Fuktigt, grått och blött. Tur man har datorn även om jag inte begriper mig på det där med Ip och sånt.

Jag önskar en superfin Helg!
1000 kramar

Ingrid sa...

Så vintrigt ni redan har det, här är det fortfarande inte ens kallt om nätterna.

Det är tur att du gillar snö och vinter för nu lär ni väl få ha det kvar åtskilliga månader.

Ha en fin helg!
Kram Ingrid

Inger Maryissa sa...

Kan tänka mig att du är glad över att snön kommer och det blir ljust och fint ute.
Och det var rejält med snö som kommit.
Mysiga foton
Hoppas det blir en riktig vinter i år även här och söderut i vårt avlånga land.
Ha en fin fortsatt kväll
Kram

Marketta sa...

Jösses, hur kunde vet missa den pinnen :-o. Hade ju kunnat sluta illa, hoppas att veterinären inte var i Sundsvall, har hört mycket negativt om en djurklinik i Sundsvall på hundforumet.

Jag saknar inte alls snön än, det får gärna bli närmare jul innan den kommer.

Kramizzar
Marketta