tisdag 24 november 2009

Senil

Ja nu börjar jag verkligen bli senil=gammal och tankspridd
Jag har känt att jag behöver en ny jacka .
I går kväll så kollade jag vädret i min blogg från förra året och såg att då hade vi snö och minus 13 grader
På samma ställe läser jag om en ny jacka som jag köpt när jag hälsade på hos dottern i Umeå
Ny jacka???
Så jag kollade och mycket riktigt där hänger en ny röd jacka köpt på Stadium, vilket fynd
I går kväll fick jag mail om att Tindras mamma Billan är i hundhimlen nu
Billan var så kelig och go när vi hälsade på och tittade på hennes valpar
En jättefin hund


















Här regnar det och är dimma idag så jag planerar att hänga lakan framför fönstret när jag gör fint till advent
Nu har jag tagit bort boet hos fåglarna och ska minska på timmarna med ljus så att dom förstår att det är vinter och vila
Det tipset har jag fått från Heidi som är duktig med både fåglar och hundar
Men på grund av dålig hälsa så måste hon sälja alla sin fåglar och nu har dom ungar dessutom

4 kommentarer:

Sylvia sa...

Hejsan Astrid!
Så skönt att lilltjejen inte hade den farliga influensan men falsk krupp är ju illa nog. Hoppas hon har kryat på sig nu!
Det är lika ställt här med minnet. Ibland blir jag riktigt överraskad av vad som hänger i garderoben.
Ha en skön kväll!
Kram Sylvia

Ingrid sa...

Det var väl tur att du tittade tillbaka i bloggen så att den där jackan kom tillrätta.

Det är tur att vi har våra bloggar Astrid, så att vi kan hålla ordning på vad som har hänt.

När var jag vid tandläkaren sist? frågar Åke - jag kollat på bloggen, söker på tandläkare och kan snabbt konstatera att han var där i augusti förra året.

När var vi och besiktigade bilen förra gången? - söker på bilbesiktning och kommer snabbt fram till när det var.

Det är väldigt praktiskt när man har dåligt minne för när och var man gjorde saker och ting.

Ha det så gott!
Kram Ingrid

Paula sa...

Hej! O fy för att lilla Isola är dålig! Tur i oturen att det var krupp, för det blir dom ju bra ifrån och får inga senare men om jag förstått det hela rätt. Men hemskt jobbigt så länge det varar.
Jag är likadan när det gäller ytterkläder, andra också för den delen. Ibland gör jag fynd i garderoben, fast i höstas handlade jag en "ny" jacka på loppis för 60,- Den trivs jag alldeles utmärkt i o kanske klarar jag mig med den hela vintern, det verkar ju inte bli nån!
Kram från pörtet

Bettan/Lövstugan sa...

Ha ha, jag måste skratta för det där med minnet känner jag igen. Vi kommer heller inte ihåg att vi köpt det eller det när vi ser det.

Det där med lakanet var fiffigt. Då tror man att det är vitt ute. Smart!

Jaa, ni som är så duktiga att skriva i era bloggar kan jag förstå att den är ett bra minne. Kul!

Ha en jättemysig advent!
Kram