onsdag 4 november 2009

Röntgen

Igår var jag på röntgen av min bröst och länd rygg.Många bilder blev det för min rygg är så krokig att det är svårt att se in i alla krumsprång min rygg gör
I går fick jag också andas djupt osv. och hålla andan.
Mina revben trycks ihop och hakar fast i varandra, absolut inget farligt men det gör ju ont.
Lätt att hålla sig för skratt med andra ord ibland, för man får lätt kramp i musklerna runt just revbenen
Annars så var jag på sjukgymnastik på morgonen, det är riktigt kul för vi börjar bli en elit där
Man får gå så ofta man vill hos oss när det är kroniskt,,jag går ju gratis fram till i februari tror jag det är
Inte har jag någon städhjälp heller längre , gud så jag saknar lilltjejen ,hon är verkligen beroendeframkallande


















Här städar hon tillsammans med sina favoritleksaker,Hundar som vår dotter hade som liten
Tindra fortsätter att sköta sig i skogen.I söndags fick dom skjuta två älgar för henne
I går så släppte dom två hundar tillsammans , dom försvann längre då.Blev borta
Utom pejlings område ,men någon ringde från en by i närheten så maken hämtade Tindra men den andra var borta
En flicka i byn hade stött på Tindra.
Flickan hade varit ute och gått och rätt som det var så hade hon en hund vid sin sida som gick fot
Tindra hade gått fot utan band med flickan hem till hennes familj.Så där fanns hon att hämtas.
Men Tindra gillar inte mörker och att vara ensam då
Den andra hunden är borta och jag vet inte hur det gått, jag har inte hört av dom
Jag fick just veta att hon sökt sig till jaktkojan i går kväll ????
Hur kan hon hitta dit för dom åkte bil till stället där dom släppte och det är andra gången hon är där
Jag tror att det är som man säger det är bara talet som saknas, det finns mycket klokskap i alla djur.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!
Tack för gulliga ord i kommentaren hos mig, de värmde. Om du tittar in igen så har jag en award/utmaning till dig.

Det låter ruskigt tycker jag, att revbenen hakar i varandra, undra på att du får ont!

Att du saknar din lilla städhjälp förstår jag mer än väl.

Ha en riktigt fin dag!
Kram Ingrid

Kerstin sa...

Jag har läst tillbaka, hi hi, vilken fart hon hade där i filmen. Trallade och sjöng, verkar vara en glad unge. Förstår att det blev tomt och tyst hemma nu, inte någon hund heller hemma. Tur att Tindra är så social så hon sökte sig till flickan. Ja, hundar är klokare än man kan tro. Jobbigt med krampen i revbenen, kan du stretcha så det släpper eller är det bara vila som gäller då? Själv har jag ju mått förträffligt sedan jag fick börja med kortisonet, även om jag bara orkar halvfart

Bettan/Lövstugan sa...

Usch, det låter ont ont det där med revbenen. Bra att du kan gå så ofta du vill på gymnastiken.

Det är så härligt att få rå om de små emellanåt. Det blir tomt utan dem.

Hundar kan och förstår nog mer än vi tror.

Ha en finfin dag!
Kram Bettan

Paula sa...

Ajaj, förstår att det gör ont! Av vilken anledning tar dom röntgen? För akut besvär eller för att hålla koll på utvecklingen? Något du kan få mer hjälp med? Du är ju så duktig o rör på dig, dessutom sjukgympa men du vet ju själv att det värsta är att bli stillasittande! Min häl krånglar dessvärre igen efter tre dagars hundpassning, nu får maken ta över några dagar så foten får vila, tyvärr!
Förstår att du saknar din hemhjälp, vem skulle inte vilja ha en sån liten goding!
Kramen från pörtet

Corina sa...

Djuren är klokare än vad vi har ett hum om ens :)
Förstår att du saknar städhjälpen. En liten härlig tös ! Kram !

Berit sa...

Gokväll Astrid!
Ja, här i Sälen skulle du nog trivas nu Astrid:-), massor med snö och det är så vackert. Tyvärr skall vi hem imorgon, men så är det allt roligt har ett slut:-).

Din lilla städhjälp förstår jag att du saknar, men snart är det jul och hon kommer igen.

Låte3r besvärligt med din rygg, men med sjukgymnastik så kanske det blir lite bättre iaf.

Ha det så gott Astrid!
Kramar
Berit

Marketta sa...

En klubbkompis stötte på en jakthund på vägen när hon skulle in till Smedjebacken till vet. Den hunden sprang mitt i vägen och nosade på mittlinjen. Hon tyckte det verkade farligt så hon stannade och lockade hunden till sig, medans hon stod där och försökte locka på hunden så åkte en bil förbi i full fart, och karln hytte med näven. Trodde väl att det var hennes hund och hon inte hade nån pli på den. Sen ringde hon till polisen men dom sa bara att man inte skall avbryta en hund i jakt. "Men om den springer mitt i vägen och nosar på mittlinjen då" frågade hon. Ja, dom gav väl med sig att det var ju inte bra, sa att hon skulle försöka jaga den in i skogen igen. Hon trodde att hon lyckats, men när hon skulle sätta sig i bilen så var den ute på mittlinjen igen :-o. Så hon tog med sig den till vet, och det scannade den där och sen ringde till ägaren som var överlycklig att nån tagit hand om den.

Kramizzar
Marketta

Sylvia sa...

Hejsan Astrid!
Vad fint att du håller igång med sjukgymnastik, det gör nog en väldig nytta för din rygg.
Nu har ju din lilla städhjälp åkt hem så nu får du sköta den saken alldeles själv. Förstår du saknar lilltjejen.
Så klokt av Tindra att söka sig till flickan. Vilken klok hund du har.
Ha en riktigt fin helg!
Kram Sylvia