fredag 9 oktober 2009

Trist dag

Fy sjutton så trist det är när man inte kan var ute i trädgården och  plocka bland blommorna
Gubben är borta och genom att han varit borta i stort sett hela månaden på jakt så börjar jag så smått att få lappsjuka.
Jag har ju ingen bil så då är man verkligen låst.
Jag tog en cykeltur i solen men nu börjar kylan tränga på känner jag.
Tänk att det känns kallare innan snön kommit,kan det bero på att snön isolerar eller är det att då kommer långkalsongerna på
I går var jag på kurs åkte med grannen för hon skulle hälsa på sina före detta arbetskamrater
Här nystar jag på garnet




















Så här ser det ut på rätan

 Så här ser det ut på avigan

Det ser nästan vävt ut
Det går inte fort men är rätt så kul
Bäst är att linda två färger på nystanet

1 kommentar:

Berit sa...

Gokväll Astrid!
Har tittat på Doobidoo och tar en sväng in till datorn innan läggdags:-).

Spännande med den stickkursen tycker jag som stickat mycket förr.

Utan bil, ja då är man faktiskt lite strandsatt:-), vi har planer på att nu ha en bil, men jag tvekar lite, min lilla skruttiga bil är ändå bra att ha:-)), vi får se hur det blir framöver.

Här har det varit underbart väder idag, sol, ingen blåst och ganska så varmt.

Har haft barnbarnet William i em som vanligt och då är det full fart verkligen, men sen vilade friden här med räkor och lite gott vin till:-)).

Ha en go helg!
Kramar
Berit