måndag 7 september 2009

Mitt Zoo





















Mitt Zoo har hamnat under trappen .Längst till vänster så har Tindra sin sovplats.
Sedan akvariet och så fåglarna högst upp,
Jag har två honor så jag måste få tag på en kille till dom -båda två ruvar nämligen på samma ägg
Eller det kanske är bäst att ta bort boet
Men dom är ganska söta båda två när dom tittar ut ur redet på morgonen
Risfågeln börjar bli rätt gammal men jag har märkt att dom lever mycket längre än det står i fågelböckerna























Så har också årets älgjakt startat .
Vi får se vad som händer i skogarna, det är ingen täckning på mobilen där maken är så han måste köra upp på en backe för att vi ska kunna prata.
Det här fotot har min systerson tagit.
Han jagar enbart med kameran

På tal om täckning så ska ju Telia ta bort det fasta nätet på inlandet . Jag kan väl säga att i stugan som vi har så går det knappt att prata i mobilen .Eller det går inte rättare sagt.Lite otäckt om man behöver hjälp. Därför har vi behållit den fasta telefonen där, men nu ska det bort tydligen.
Jag har varit på sjukgymnastik idag ,men jag är inte lika trött efteråt idag som jag brukar var
Inget väder alls kan jag berätta varken sol eller regn eller mulet utan blandad kompott
På tal om kompott vad är det egentligen? En efterätt men vad skiljer en kompott från en kräm

7 kommentarer:

Airi sa...

Kräm är flytande och kompott är inte de*S*Tjockare med andraord

Viktoria sa...

Mysig plats under trappan.

Ja, vi har bestämt för att inte ha den fasta telefonen.
Vi ringer för mindre än vad avgiften och skatten kostar.
För att ta bort det så kostar det drygt 500kr.
Är det klokt det?
Sen ska man betala en nätavgift varje månad ändå eftersom vi använder nätet, bredbandet...
Men många bäckar små....blir många tusenlappar...varje år

Inger Maryissa sa...

Jätte-mysigt med ditt lilla Zoo under trappan.
Men vad festligt att båda honorna ruvar på samma ägg...
Men hur gick det till då det inte fanns en kille med i bilden ? ;-)
Fast om honorna samsas....så varför inte låta dom få ha gemensamt bo och ägg ;-)
Ganska kul faktiskt, och intressant...
Kram

Corsel sa...

Vilket härligt Zoo ! Jo älgjakten är igång.Så numera är man änka på helgerna :)Kramis !

Ingrid sa...

Vilket mysigt zoo du har!

Det där med kräm och kompott tål att tänka på???

Paula sa...

Fisk och fågel har jag aldrig haft, dottern har haft bägge, plus en massa ödlor, ormar och råttor...
Jag har en liten behändig Panasonic Lumix som jag är jättenöjd med. Den sticker jag lätt ner i fickan, och den har en zoom på 10x så jag kan fota även på andra sidan sjön!
Kramen

Corsel sa...

Visst var det så att det fungerade med min gulaktiga text i bloggen ? Vill ju att du ska kunna läsa texten :) Jag har nämligen återgått till min gamla blogg idag.
http://corina.bloggplatsen.se