lördag 5 september 2009

Cykeltur

Idag så har jag cyklat för att se hur långt hösten kommit i naturen .
Måste bar få visa vad som finns på i form man kan på en karta rita in sin promenad och få sträcka hur mycket kalorier man förbrukar osv.
Jag vill visa backarna som jag cyklade och sträckan blev en dryg mil







Jag har nyss läst på en virrig gummas sida (Paulas pörte)och jag är nog likadan när det gäller att ta genvägar i skogen
Jag brukar hamna i ris och jobbig terräng och vara dösvettig
En gång hamnade jag på ett blött ställe där snön precis hade börjat tina som värst ,jag gick på alla fyra till sist för att ta mig fram
Hundarna tittade på mig och trodde att jag ville leka men jag hade panik , det rann vatten under snön
Men så till min cykeltur idag


















Rallarros och blåbärsris var vackert rött men löv har bara börja skifta en aning i gult

Här lyckades jag se ett träd som skiftade i rött i alla fall. Här var jag också nära en skjutbana och jösses så det small.

Men vad är det i tallen. En björn? Njä knappast
Jag cyklar vidare


Här har naturen redan gjort julfint med lingon och vitmossa . Tänk så fint det var jag det var lingon och mossa mellan fönstren

Jag passerade en sjö också och där fanns en rastplats

Som ni ser så blåste det en aning

Här står min trogne springare beredd för vidare färd
Här en myr och tjärn


















Svampar finns det mycket av i år.Men jag borde gå en kurs för jag vågar bara plocka sopp



















Här hade jag en liten skällande hund bakom mig en stund .En liten terrieer. Nästa vecka är det jakt och då lär det skälla på många ställen i skogen.
När jag nästan var hemma så kom världens regnskur och trots att jag var trött i bena så var jag ju tvungen att gasa på för allt vad jag var värd

Den här vackra rosen fick jag av en granne igår.Rosorna blommar ju som mest nu Den här har så grann röd färg .

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilken härlig cykeltur och så många fina kort du tagit. Man ser minsann att det "höstas" lite mer hos er. Här är det inga höstfärger alls ännu. Rönnbären lyser röda förstås, men löven är ännu alldeles gröna.

Hoppas du får en fin söndag!
Kram Ingrid

Bodil sa...

Vilka underbara kort du tog på din cykeltur, och vad duktig du är. Kjell har tagit fram min cykel och gjort den i ordning, men den står så vackert vid husväggen och blir inte nyttjad.
Ha en bra vecka som kommer.
Kram Bodil

Kicki sa...

Vilken mysig cykeltur man fick ta del av (utan att anstränga sig). Visst är det vackert i naturen oavsett vilken årstid vi har. Varje har sin tjusning.
Soppen på bilden, sandsopp, den kan du ju plocka. Helt ok som blandsvamp, men eftersom köttet blånar så blir stuvningen mörk. Det gillar inte jag så jag hoppar över den nu för tiden (man får ju sina favoriter)
Ha det gott!