fredag 25 september 2009

Bakat bullar

Jag har bakat bullar idag ,jag älskar bullar men sällan att jag bakar numera.
Hösten kommer nu med stormsteg har jag sett i skogen och även i rabatten
Det är nog som vackrast nu innan det blåser och alla löv ramlar av.
Gubben är på jakt och ringde nyss han hade plockat lingon 
Testet på fisken visade  att nu är cesiumhalten väldigt låg 210 bq/kg och det får ligga på 1000 på det som ligger i affärer för försäljning.
Det som jag råkade ut med mobilen har nu gått till etiska rådet eftersom att det kommmit in många anmälningar ,många med höga summor.
Jag stoppade ju direkt så för min del blev det inte så farligt.
På måndag ska jag börja en kurs i tvåändsstickning, det ska bli kul att lära sig.
Denna veckan har jag haft besök av en barndomskamrat 50-60 talet
Vi har inte träffats mer än sporadiskt under alla dessa år
Vi hade så mycket minnen att prata om att tiden bara flög iväg

3 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Vilken underbart vacker bild !!
Beundrar de som är duktiga på att baka.
Själv har jag aldrig varit det, trots att min mamma bakade mycket när vi barn växte upp.
Men mat har jag alltid gillat att laga.

Ja, nu är hösten här på riktigt, och de vackra höstfärgerna kommer mer och mer.
Hoppas det blir en lång, vacker och härlig höst innan vintern kommer.

Så trevligt att få besök av en barndomskamrat från 50-60 talet.
Kan tänka mig att ni har mycket att prata om.
Stor kram

Anonym sa...

Så fin bild du gjort!
Jag bakade oxå häromdagen. Gillar ju oxå att baka. Har nog det intresset efter mamma och mormor.
Nu har jag plockat slånbär och ska nog iväg igen vilken dag som helst här och plocka ännu mer slånbär och göra saft på. Det är ju sååå gott med slånbärs saft :)
Får se om jag orkar plocka vildäpplen oxå, som finns i närheten där slånbären växer.
Brukar göra äppelmos på dom. Har även kokat äppeldricka ibland. Mycket att göra på hösten. Blir mycket att ta reda på, så jag får se OM jag orkar hålla på med äpplen oxå. Återstår att se.

Kram/Gunilla
http://gunillaskatter.blogg.se/

Corina sa...

Hos mig bakar maken bullar och jag lite annat. Var och en gör vad man är bäst på och makens bullar är godare än mina. Kramis !