onsdag 29 september 2010

Rensat Lingon

Jag igår så rensade vi en hink med lingon som gubben plockat

Han brukar gör det under älgjakten

Dom tar ju alltid siesta mitt på dagen och har han då sett lingon under sin vandring med Tindra så passar han på att plocka

I år var det lite så han har plockat flera dagar

Tindra söker  jättebra och hittar älg i stort sett varje dag,men älgen sticker där inge passare sitter eller över älven

Hon var öm i tassarna men nu får hon vila många dagar och vi smörjer med tass salva som hon älskar 

Alla våra hundar har älskat när vi donar med deras tassar

Idag får hon sin sista tablett mot noskvalster och jag ser redan hur hon vädrar efter dofter nu på ett annat sätt

Så ska jag köpa ett nytt fågelpar men vet inte vad jag ska ta för sort, jag älskade fjärilsfinkens sång men dessa finns inte på deras inköpslista

Så nu velar jag mellan Måsfink, ST.Helena fink , Ringastrild och Sävastrild

Ringastrild ser tuff ut, Måsfink sjunger vackert de andra två är sköna för ögat

På tal om vackert nu är naturen som allra  vackrast , det här ser jag från mitt sov/datarum

sept

På torsdag fyller gubben 66 år , jag undrar vart åren tagit vägen

Lite förkyld är jag och hörde att vårt barnbarn låg hemma i feber i går

Så det är väl den tiden nu

Så har jag hittat en blomma som jag vill ha nästa vår den heter Kärleksört finns i flera färger och är tålig på hösten

Jag är lat på att blogga men skriver rapport tre dagar till en grafikgrupp, när jag gjort de så känns det som att jag tömt huvudet på ord så det blir inget bloggande

Men det är kul för egen del att ha en dagbok att återvända till 

3 kommentarer:

"Lillagul" sa...

Så älgarna vill inte ställa sig där din "gubbe" vill ? Typiskt !
Det är ju så himla gott med älgstek :)
Härliga höstfärger som du ser från fönstret !
Här är det bara +2 grader just nu o gräsmattan ser allt lite vit ut.

Farfar-Hebbe sa...

Hej du,,ja i brist på älg så har ju gubben fixat sylt till steken i alla fall..Ja Einar flyttade in i huset till julen -85,sen på sommaren -86 flyttade Karin upp hans lilla stuga till Granliá.
Haé Kram.

Bettan sa...

Hej vännen min!
Hoppas att förkylningen inte ska få allt för hårt tag om dig denna gång =( Inget roligt att vara sjuk inte. Håller mina tummar att det ska gå bra =)

Underbart vacker bild som du har att visa här idag!! Nu kommer hösten med stormsteg & vintern härnäst... Hujeda mig va jag vill ha vår & sommar redan =)....

Förstår dig å väl vad det gäller bloggeriet. Man kan inte alltid orka eller kanske inte ens har något att tillföra. Då får bloggen gelt enkelt vänta på att man orkar elelr kan =)...

Kram på dig vännen min!
/Bettan