söndag 22 augusti 2010

Spik i foten

Nä någon spik i foten har jag inte men ont

Det började i tisdag med en svullnad på fotsulan som gjorde aningen ont men inte mer än att jag kunde gå om jag hade skor på mig

Det gick över men så i fredags när jag klev ur bussen så kände jag hur det gjorde ont på nytt

När jag kom hem så såg jag att det var svullet på sidan om det jag hade haft tidigare och en aning rött

Det går inte att stiga på det så imorgon får jag väl ta kontakt med farbror doktorn om det inte börjat ge med sig inatt

Här har det varit rätt så skapligt väder idag även om det regnat lite,men runt 18 grader och ibland så har solen tittat fram

Idag har jag testat varmluftsugnen på nytt och idag gick det bra att baka

Även om höjden på bullarna inte var som jag brukar ha dom så var dom ok

Jag har städat köket och toan också

Men jisses jag vaknade fem i morse och nåt måste jag ju göra

Gubben har varit borta så jag har ju inte stört någon heller

Så fick jag denna söta bild av Mailis en grafik vän på nätet

mailis

Igår så filmade vår son en kille som körde en Spitfire på en uppvisning

Han omkom senare på dagen när han skulle landa sitt plan i Norge

Ute i trädgården så har jag börjat städa upp blommor som hänger och ta bort de som bar skräpar

Annars gör jag inte så mycket åt perennerna för dom klarar vintern bättre om jag inte klipper ner dom

Ett år gjorde jag det och ingen vinter har så mycket blommor frusit bort

Det kan ha varit en tillfällighet men så blir det ju en del fröställningar till småfåglar också 

På tal om det så har fåglarna planterat en solros till mig

solros

Tänk så många gånger jag har försökt så själv men aldrig lyckats

blommor 012

Malvan blommar och det gör den ju nästan hela sommaren, jag tycker ås mycket om den

huvudbild 

Nu blommar också liljorna som är i rosa nyanser, jag trodde att dom hade försvunnit

Inomhus så blommar Hibiskusar

hiskus

4 kommentarer:

Margit sa...

hej Astrisd!!
Vilken morronpigg människa du är!! Bkar.tidigt på mooronen!! men du kanske gåt isäng...tidigare än Lasse o jag.
i natt var kl 02.30 innan jag la mej..satt vid datorn flera timmamr medand lasse sov till en film han skulel se.
Men vi låg ända till kl 10..jag ska i kväll åka till eskilstuna, jobba 4 nätter...
Du förstod pRECIS hur jag kände det, du ahr tydligen varit med om stress-sitution själv!!!??
"Man pratar och svarar men är inte alls med!"..Och det var EXACT så jag kände... Så det bästa jag gjorde vAR ATT jag följde Lasse hem redan vid 4....
Kranmen på dej min köra bloggvän!!!

Kerstin sa...

Att du bara orkar baka på nätterna? Hi hi, väcks/ vaknar jag för tidigt blir jag sur -:) hela dagen blir konstig då.
Otäckt med flygaren, att få veta att den omkommit samma dag, då får man sig en tankeställare.
Vilken skön lilja, har aldrig sett en rosa. Härligt

gun sa...

Hej Astrid,
Låter inte alls kul det där med din fot. Kan du ha fått någon inflamation?
Men phu vad morgon pigg du är:):).
Själv är jag inte något vidare glad i min varmluftsugn.... Tycker inte det blir bra när jag bakar eller lagar mat.
Nu märker man att det går mot mörkare tider igen.
Fast att vi har haft så mycke åska och regn så har vi fortfarande kvar den kvalmiga värmen här.
Kram Gun

Inger Maryissa sa...

Ja, det är nog bra att du går till farbror doktorn...
ifall du har fått något i foten som skapat en infektion.
Ibland behövs det så lite...

Här har det också varit skapligt väder idag,
men har hört att att regn är på väg...och kanske ordentligt regnväder...trist

Fina bilder på de så söta blommorna.
Kramar