onsdag 11 augusti 2010

Min Mugg

I morse gick jag in på Ingrids blogg som hastigast och vad såg jag

munmugg

Jo att vi dricker kaffe i exakt likadana muggar

Min make har en också

I början så hade alla i familjen en

Vi fick dessa av min syster för många år sedan

Idag har vi haft sol och runt 23 grader

Men jag har väntat på att en reparatör skulle ringa så det blev inte mycket gjort ute

Min torktumlare gick ju sönder förra veckan så idag så kom han och kollade

Kalaset kommer att kosta 3200 kr och jag får 700 från mitt försäkringsbolag så jag var i valet ock kvalet om vi skulle köpa en ny torktumlare

Men nu har jag bestämt mig för att den ska lagas

Hade inte killen sagt att jag skulle kolla med försäkringsbolaget så hade jag aldrig tänkt på att jag kunde få en slant därifrån

Jag undrar hur många försäkringar jag betalat utan att tänka på att dessa finns

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Men så kul Astrid att vi har samma muggar, ja inte samma förstås utan likadana!

Skatan och hennes man har också såna här blåa muggar med namn på, så de måste verkligen vara populära.

Jag håller med dig om att man nog ofta glömmer bort att kolla med försäkringsbolaget när hushållsmaskiner pajar. Jag har väl nästan aldrig gjort det. Hoppas att de fixar din tumlare.

Kram Ingrid

Farfar-Hebbe sa...

Hej du,,nej visst är det skönt med sand mellan tårna,,men inte vid en pool,tror jag.Haé Kram.

Kicki sa...

Tur att du kollade med försäkringen, även om summan inte var så stor, man får vara glad för det lilla ;-)
Trevlig sammanfattning av juli.
Vi var aldrig till Skellefteå på vår norrlandsresa. Bygdeå utanför Umeå blev det som längst.
Det var en spänstig son som cyklade från Umeå, men jag vet ju att han är en hejare på det mesta.
Hoppas nu att vi får en skön sensommar och höst med mycket svamp i skogen.
Blåbär är det klent med, men det ser ut att bli gott om lingon.
Kram!
PS
Det kan tänkas att det var Nisse som Skorpan ville träffa när hon förirrade sig in till grannen. De bor precis i vår tomtgräns, så avståndet är 0 meter dit.
DS

Marketta sa...

Ja, nog missar man säkert en massa på dessa försäkringar, och inte säger dom nåt heller när dom skulle ha chansen. Som när vi blev tvungna och kastrera hanen, inte ett pip om att vi kunde få ersättning för förlorad avelsförmåga inte, fast de ändå ersatte en del av op.

Kramizzar
Marketta