onsdag 25 augusti 2010

Hösten är här

Börjar med en bild som jag gjort

angle

Ja det blåser iskalla vindar denna morgon och nu böjar det dessutom regna

Nu är en frys tömd och klar för höstens ekorre samlande

Jag hittade till och med lingon som jag inte visste att jag hade

Men nu har jag en massa “skräpkött” liggande på tining som jag ska koka hundmat av

Det blir ju en del puts som inte mals till köttförs som är fint att koka plus lite soppben

Jag kände att jag vill få bort allt så att vi får starta på ny kula

Jag är fruktansvärt lat på att göra köttsoppa men idag ska jag gör kalops i alla fall

Tindra älskar den hemkokta maten ,men gillar inte rått kött. Konstig hund

Ett köttben som inte är kokt kan få ligga länge innan hon börjar gnaga på det

Maken lade ut ett blodspår till Tindra på måndagskväll, men inte var hon intresserad

Så lite besviken kom han in

Stella var ju så duktig på att söka  om något djur var skadeskjutet

Men Tindra har vi liksom inte tänkt på att träna detta

Så gick maken ut för sista kvällspissningen av Tindra

Då….hade det mognat i Tindras huvud och hon spårade hur lätt som helst blodspåret med godis i slutet

Så detta måste vi träna mer

Dottern var på någon spår kurs med Sofie och i slutet på spåret hade dom lagt en klöv som belöning

Hon hade spårat hur lätt som helst, men….. huuu så otäck klöven var hon hade backat och nästan sprungit samma väg tillbaka

Så har jag ringt min läkare nu på morgonen om mina två knölar under foten

Jag börjar ju gå så mitt knä känner av det

Men jag ska vila foten en vecka och smörja med inflammations dämpande salva 

Han trodde på att jag sträckt något under foten eller överansträngning, när det kom så där plötsligt som det gjorde

Då testar jag det

Nu ska jag kolla om jag kan torka ur frysen om den är klar

Sedan blir det en tur till Apotekt

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Så du har inte fått nåon förklaring på knölarna än. Hoppas salvan hjälper, måste vara besvärligt att gå och stå för dig.
Oj vad jag log åt din berättelse om klöven. Ja de är lite överraskande våra hundar ibland. Minns när jag lade ett grisöra som avslut en gång. Det tog en stund innan Rozz fattade, först letade han runt efter den vanliga köttbullen

Sylvia sa...

Jag har gjort samma som du frostat av frysen och där var det en massa överraskningar minsann....gamla förpackningar som helt glömts bort.

Det är nog inte så dumt att du vilar fossingarna så gott det går ett tag framöver så kanske det ger med sig det onda.
Här är det också riktigt höstlikt idag, grått och regnigt.
Kram Sylvia

Ingrid sa...

Hoppas den där salvan hjälper, det låter inte speciellt skönt att gå med knölar under foten.

Krya på dig!
Kram Ingrid

Inger Maryissa sa...

Vilken så söt bild du har gjort !
Ja, nu är nog hösten här och bra mycket kyligare har det blivit.
Men hösten kan också vara fin och hoppas vi får en lång, och fin och vacker höst
Hoppas din fot mår bra snart igen
Kram

Farfar-Hebbe sa...

Mors Astrid,,Klart du måste förbereda frysen för höstens gosaker..jag åker upp i morgon bitti,blir några dagar..
Hoppas du får ordning på foten..
Själv går jag och haltar med ett knä som värker,röntgen visade ingen skada,,Haé Kram.

Kicki sa...

Duktiga du, som tömmer frysen. Jag är så jättedålig på det, har inte gjort det sen vi flyttade hit för två år sen. Jag bara lägger in nytt och nytt. Båda frysarna är så fulla att jag knappt kunde knö ner de få blåbärslitrarna som jag hade plockat.
Jag har funderat på viltspår med Skorpan, men hon är redan så himla intresserad av det att jag inte vet riktigt om jag ska uppmuntra henne till mer av den varan.

Just nu går vi en agilitykurs för att aktivera henne med nåt nytt. Det tycker hon är kul, även om hon provar att köra sitt eget race emellanåt. Det är en otrolig skillnad på en bulldogg mot ALLA andra hundar jag haft tidigare ;-).
Men hon är go den lilla rackarn.
Hoppas du får bättring för din fot, jobbigt att ha ont i en sån viiktig kroppsdel.
Kram!

Corina sa...

Jo nog är det så att hösten knackar på dörren alltid. Men jag klagar inte. Hösten är härlig !
Hoppas dina knölar försvinner nu dessutom.
Tror säkert ni kan få Tindra att spåra skadat vilt utan problem...ni har en duktig hund.

Kram !