onsdag 7 juli 2010

Konsert och svarta bullar

Det blev en skön dag idag också trots att den började regnig och grå

Igår så rensade jag ogräs och bakade bullar

Jag skulle testa varmluftsugn ,jag har haft den länge men aldrig vågat testa när jag bakar

Jag satte in två plåtar och var beredd på att det skulle gå snabbt

Men efter en kvart så var dom lika vita och efter en halvtimme så började jag ana att det inte stod rätt till

Så jag kollade vredet, och när jag kikade närmare så såg jag vågor på sidan

Aha jag hade ställ in fel jag torkade mina bullar

Så jag ställde vredet rätt och gick ut för att hämta in posten då var dom svarta  när jag kom in

Nåja gubben är lycklig för han vill ha dom ordentligt gräddade

Idag följde jag´min granne på konsert vid lunchtid

Åskan hade igår slagit ut luftkonditioneringen och när drygt 200 människor samlas i en liten lokal då blir det varmt  

Men…en ung tjej på 13 år spelade violin så vackert att jag rös i värmen

I morgon kommer vår son cyklande från Umeå 22 mil och vår sonhustru kör bil med Isola

Sedan kommer dom att fortsätta till Överkalix med bil och cykel

Det ska bli så kul att få träffa dom

Sonen har ett år cyklat från Stockholm (90 mil) men det är några år sedan

8 kommentarer:

Farfar-Hebbe sa...

Hejsan,,jag tror att den kan vara svår att få till i din växtzon,kanske..Nej inte är jag så bra på växter,men jag är rätt så bra på att söka information..Haé Kram.

Farfar-Hebbe sa...

Oki,det är kanske den bästa vägen,,testa,går det så går det..
Haé Kram.

Sylvia sa...

Hejsan Astrid!
Ja, du man måste snart vara elektriker-ingenjör för att laga mat och baka på de nya spisarna :-)

Åska har vi klarat oss från här hit tilldags och det är skönt för den gillar jag inte. Då vill jag helst vara i stan där det känns tryggare.Här har vi riktigt härligt sommarväder fortfarande men det brakar väl snart loss ordentligt med åska och regn.
Ha en fortsatt underbar sommar!
Kramen Sylvia

Corina sa...

Tacka vet jag vanlig ugn :) Jösses, 22 mil på cykel.....då skulle man ju ta död på sig själv antagligen.Kram !

Ingrid sa...

Hejsan Astrid!
Jag har också varmluftsugn, men använder den bara på sommaren då jag bakar bullar. Jag tycker att det blir bäst med vanlig värme, men på sommaren när bullarna jäser för mycket kan det vara bra att få grädda två plåtar i taget.

Du har en spänstig son som cyklar så långt!

Kram och ha en fin helg!
Ingrid

Berit sa...

Hej Astrid!

Är precis som du med varmluftsugn, har inte vågat prova än och nu vet i katten, det verkar lite klurigt:-).

Så härligt med sonen som kommer cyklande och så lilla Isola som kommer och hälsar på, förstår att du ser fram emot det.

Vi är fortfarande kvar i Sälen och åker hem på Söndag. Vi har underbara dagar och jag hade gärna stannat lite längre och hur jag skall kunna överleva utan Williams prat och skratt, ja det får ju gå, inget varar för evigt och vi träffas ju snart igen.

Ha det så gott!
Kramar
Berit

Agneta sa...

Hejsan, Astrid!
Ja du, hushållsapparaterna av i dag är så komplicerade så man vågar sig knappt på dom. Det är väl ett under att man klarar av datorns alla finesser:-)
Men jösses då, vilken atlet till son du har som orkar cykla så långt. Hoppas han tar många små pauser på vägen och dricker mycket.
Förstår att det ska bli trevligt med barn o barnbarn på besök.
Min dotterson, 4 år, ringde i dag och tackade så mycket.
Jag hade skickat ett gulligt kort till honom, som han fick i dag. Han älskar att få post, så då måste ju mormor göra något åt den saken :-)
Ack ja, de är så goa de små liven så man blir spak till max.
Hopas nu att ni alla får en riktigt fin helg!
Kramen,Agneta

Paula sa...

Hej! Då har du barnbarnsbesök nu? Trevligt, vi ska få barnbesök, ja barn o barn, Hasses döttrar kommer hit imorgon. Vi har hyrt en stuga så vi slipper trängas i lägenheten 6 personer och tre hundar.
Önskar dig en fin kommande vecka, blir det några bad i sjön för dig?