tisdag 22 juni 2010

För 35 år sedan

birthday

Idag för 35 år sedan så föddes vårt yngsta barn

Det var midsommardagen och solen stod högt på himlen denna morgon klockan 3.15

Dagen före så hade jag gått elljusspåret med  maken vår dotter och min mamma

Mamma var orolig för jag hade ju haft förvärkar

På kvällen så skulle jag se dom tre musketören men jag blev trött så jag gick och lade mig

Jag vaknade vi halv ett tiden på natten och då då var det värkar på riktigt

Maken beställde taxi  och enligt maken så körde killen som en galning ,han hade varit livrädd att något skulle hända ,krock osv.

Men allt gick bra och klocka 3.15 så föddes vår son. På morgonen så vaknade jag till vacker orgelmusik och det var barnmorskan som spelade för oss

Ja sedan så åren gått i en flygande fläng och nu är vår son 35 år

ungarna

Här tillsammans med stora syster när han banne mig skulle lära sig gå i en trapp som vuxna gör 

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Tänk så fort tiden går!

Vår Eva fyller 50 nästa år, hur kan det ha blivit så, inte trodde jag väl att man skulle få barn som var så gamla.

Och konstigt är det att det hjälper inte om de är 5 eller 50, man känner lika stor oro för om de har det bra och om de är lyckliga.

Jag minns min egen mamma, som bara några månader innan hon dog var så väldigt oroligt för min yngsta syster Kerstin. Hon var rädd för att Kerstin inte fick mat tillräckligt.

Nu tutar vuvuzelorna för våld här i vardagsrummet. Maken ser någon fotbollsmatch och det är ett fasligt oväsen.

Kram och ha en fin midsommar!
/Ingrid

"Lillagul" sa...

Jo ,du tack dom där åren bara springer iväg :)
Igår så firade jag o min sambo att vi varit ihop i 19-år.
Vi är nog dom enda i bekantskapskretsen som hållt ihop så länge.
Som en kompis uttryckte det = Ni har varit ihop så länge att ångerrätten har gått ut fr länge sen *fniss*
Trevlig Midsommar !

Kicki sa...

Skriver för att önska dig och din familj en skön midsommar!
Man blir lite skrämd av att ungarna strax är jämngamla med en själv:-). Vår äldsta blir 45!!! i september, den yngste är 38 år.
Ja jösses, snart står man med en fot i graven.
Kram!
PS
Synd att du bor så långt upp i landet, annars skulle du fått bjuda på fika om en månad ungefär. Men vi nöjer oss nog med Skellefteå som längst.
DS

Corina sa...

Tiden går fort :) Viktor fyllde 12 år den 19 Juni, stora killen :)
Kram !

gun sa...

Hej Astrid,
Skriver som Ingrid skrev. Tänk så fort tiden går......Kvittar om de är små eller stora ändå har man samma oro. Fast mina är i dag 30 och 34 år. Så har man denna oro ändå:).
Tack för de fina korten som A-C skickade från dig....Jätte fina!
Just nu har jag pirr i magen. Fick reda på idag att jag har kommit med på en matte och språk i utomhuspedagogik i Linköpings universitet. Men vi ska tydligen vara på Vin ön i Hjälmaren. Har aldrig hört talas om ön. Men det ska bli kul.
Ha en trevlig midsommar där uppe i norr. Hoppas knotten är lugna:).
kram gun

Sylvia sa...

Vart tar åren vägen. Tycker inte det alls var länge sedan vår Magnus föddes och snart är han 45 år. Man märker på barnen att man själv har blivit gammal fast man kanske inte alltid känner det så.
Nu ska du ha en härligt vacker och trevlig Midsommar!
Kram Sylvia