onsdag 26 maj 2010

Kallt

Fy så kallt och regnigt det är

Såg också i dagens tidning att vi invaderats av den ryska bladlusen

Det blir mumma för myror och fåglar ja även nyckelpigor lär väl gilla dom

Maken åker till Finland ,men nu är det slutklämmen för till hösten så tar han hel pension

Inte en dag för tidigt

Själv håller jag på att sortera bland böcker och cd skivor som jag ska ge bort, antingen Röda Korset eller vår kommuns anläggning Reprisen

Sälgen blommar nu och det är väl ett träd som dom flesta djuren tycker om

Humlor, fåglar bygger bo , djur tycker om dessa blad att äta

Jag tror att barken innehåller salicylsyra också

Min zebrafinkhona ligger på ägg nu . så nu måste det få var lite ostädat en period

När jag var 18 hade jag Zebrafinkar som fick ungar

Jag gav bort dessa till ett äldre par

Äldre och äldre dom var nog yngre än jag är nu

Det blev vårrulla rikväll ,jag grävde i frysen och gjorde det fyndet

Såg att Blocket nu får en konkurrent som heter Vinden

Ikväll så har jag gjort en bild i Målarboden som jag är med i

Ett av teman var ett brustet hjärta som jag spann vidare på

ledsen

1 kommentar:

Ingrid sa...

Jaså, har ni också fått ryska löss nu! Här är det fullt av dem. Solen skiner idag också och ska väl fortsätta göra det, men det är ingen riktigt god värme. Jag säger som du Astrid, vart tog sommaren vägen?
De var en fin bild du gjort!

Ha en fortsättning på dagen!
Kram Ingrid