söndag 21 februari 2010

Playa del Cura , Gran Canaria

När jag fyllde 60 år i maj förra året så fick jag i present av barnen en resa till solen
Jag har aldrig varit på en charterresa tidigare till solen så dom tyckte att det var dags
Nu går det ju direktflyg så man slipper resan ner till Arlanda först och det är riktigt skönt
När vi kom fram på natten till vårt rum så var det så skönt ute att vi satte oss på altanen en lång stund och bara njöt
Men på natten när jag kom så var jag så trött att när vi vi blev visade rummet så tänkte jag att jag kommer aldrig att hitta ut , vi gick och gick tyckte jag plus hissen
Men så här lätt var det att hitta ut, vi hamande på bottenvåningen med en trädgård utanför















Vi hade 20 m till mat och underhållning vissa kvällar och 30 till poolen,men inget av detta använde vi
Vi åt på ett ställe som hette Bistro 22 med världens godaste mat ,nackdelen var att varje gång vi skulle hem så var det en brant backe på 400 meter , så jag har inte fått sämre kondition under dessa två veckor i vart fall
I trädgården så fick jag se fågelungar, svalor och en koltrast sjöng hela dagarna



















Vi har åkt mycket buss och gått i bergen ännu mer, ofta på morgonen just när solen tittade fram, efter middagen har vi ägnat åt solen




















Men så vackra murar dom bygger överallt.Vilket otroligt jobb dom lägger ner, det går inte fort att pilla in dessa små stenar




















Här är vi i Puerto de Mogan

















Visst ser vi ut som turister, en passerande tysk tog kortet av oss

















Ja det var lite, det kommer mera,men vi har nyss kommit hem från Porjus
Vi har hämtat Tindra
Hon har fått var hos min svåger under dessa två veckor
Han hjälper bland annat till utfordra renarna så vi fick följa med i morse
Det var minus 35 grader så jag kunde inte ta så många foton det gjorde så ont i händerna av kylan































3 kommentarer:

Kestin sa...

Å vad kul att se bilder och läsa att ni haft det bra! Mogan blev jag förälskad i, jag har ALDRIG sett ett så vackert ställe. Tänk alla de där kanalerna under husen, fyllda med Bouganvilla!
Fast öknen Maspalomas, var mysig med, var ni där?

Ingrid sa...

Så härligt med lite soliga och varma bilder mitt i kylan!

Vi har aldrig bott på några av de södra ställen på Gran Canaria, utan alltid i Las Palmas. Jo det året Åke hade gjort sin bypassoperation bodde vi i San Augustin.

Ni verkar ha haft det bra i alla fall! Men vilken chock att komma hem till en massa snö och kyla igen.

Kram Ingrid

Bettan sa...

Hej mamms :)
Hoppas att allt är bra med er denna dag. Nu snöar det för fullt i götet & jag tycker att det är skiiiit tråkigt nu.

kramis Bettan